برگزاری رزمایش روسیه در مناطق تحت اشغال کُردهای وابسته به آمریکا در شمال سوریه

برگزاری رزمایش روسیه در مناطق تحت اشغال کُردهای وابسته به آمریکا در شمال سوریه
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 06:26

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد که نیروهای روس امروز در در منطقه «عین عیسی» واقع در شمال رقه رزمایش برگزار کردند.

العالم-سوریه

منابع خبری معارض از برگزاری رزمایش توسط نیروهای روس در شمال سوریه خبر دادند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد، این رزمایش جدید در منطقه «عین عیسی» واقع در شمال رقه (شمال سوریه) برگزار شده است.

دیدبان خبر داد که رزمایش مرکز در شرق شهرکی برگزار شده است که مرکز نهاد موسوم به «خودمختاری» کُرد در شمال و شمال شرق سوریه است. عناصر کُرد این منطقه وابسته به آمریکا هستند.

به گفته این مرکز، نیروهای روس همچنین صبح امروز در مناطق «ابوصره» و «صرین» واقع در اطراف شهر «عین العرب» رزمایش نظامی زمینی و هوایی برگزار کردند.

این در حالی است که بالگردهای روس روز گذشته نیز در حریم هوایی «تل ابیض» واقع در استان رقه گشت زنی داشتند. این منطقه محل تلاقی نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور است.

نیروهای ارتش سوریه نیز دو روز پیش در منطقه «تل تمر» واقع در شمال الحسکه در شمال شرق این کشور رزمایش نظامی برگزار کردند. جنگنده‌های روس هم در این رزمایش مشارکت داشتند.

این رزمایشها در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور اخیرا مدعی شدند که قصد دارند عملیات نظامی جدیدی در خاک سوریه آغاز کنند.

سوریه بارها تأکید کرده است که حضور ترکیه و آمریکا در شمال و شمال شرق این کشور غیر قانونی است و به حضور اشغالگرانه این دو کشور پایان خواهد داد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها