بازگشت تظاهرات به تل‌آویو، این بار علیه کابینه «نفتالی بنت»

بازگشت تظاهرات به تل‌آویو، این بار علیه کابینه «نفتالی بنت»
چهارشنبه 12 آبان 1400 - 10:56

هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو با در دست داشتن پلاکاردها ضمن محکوم کردن ائتلاف کابینه کنونی این رژیم، خواستار سرنگونی آن و انتصاب مجدد «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

در حالی که هنوز پنج ماه هم از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی در پی ائتلاف «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» نگذشته اما تظاهرات‌کنندگان علیه سیاست‌های کابینه بار دیگر به تل‌آویو برگشتند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند با نزدیک شدن به آخرین مهلت تصویب بودجه دولتی، هزاران نفر در تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه علیه کابینه بنت تظاهرات کردند.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت» تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی ضد کابینه ائتلافی این رژیم، خواستار سرنگونی آن و بازگشت «بنیامین نتانیاهو» به نخست‌وزیری شدند.

معترضان به کابینه جدید رژیم صهیونیستی با تجمع در میدان «هابیما» سیاست‌های بنت و وزیرانش را به شدت محکوم کرده و حتی آن را «ضد صهیونیستی» خواندند.

بر اساس این گزارش، «شلومو قرحی» نماینده حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی در این تظاهرات گفت: «راه ما راه آنها نیست. این یک حکومت ضد صهیونیستی و ضدیهودی است که از طریق فریبکاری، تقلب، قدرت‌طلبی، نفرت از یهودیت و زیر پا گذاشتن [حقوق] ارتدوکس‌های افراطی به وجود آمده است. آنها شرم ندارند. آنها با بدترین دشمنان ما متحد شده اند».

«بتسالیل اسموتریچ» رهبر حزب راست‌گرای افراطی «صهیونیست مذهبی» ضمن ساختگی خواندن اتهامات وارده به نتانیاهو در دادگاه فساد، گفت: «این کابینه (بنت) در گناه متولد شده است. گناه سه‌گانه رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد که توطئه‌ای هماهنگ برای برکناری او (نتانیاهو) از قدرت بود».

به نوشته یدیعوت آحارونوت، کابینه بنت و لاپید تا ۱۴ نوامبر فرصت دارد تا بودجه سال ۲۰۲۱ را با تأخیر زیادی که هم‌اکنون متحمل شده، تصویب کند. اگر این ائتلاف نتواند این کار را انجام دهد، ائتلاف به‌صورت خودکار منحل می‌شود و انتخابات جدید در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها