رایزنی رئیس سیا با روس‌ها درباره حملات سایبری

رایزنی رئیس سیا با روس‌ها درباره حملات سایبری
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 04:49

سه منبع مطلع به یک خبرگزاری انگلیسی گفتند رئیس سازمان سیا در دیداری که با مقامات عالی رتبه امنیتی روسیه در مسکو داشته، موضوع حملات سایبری از خاک روسیه به زیرساخت‌های این کشور را مطرح کرده است.

العالم - آمریکا

بعد از سفر کم سابقه «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مسکو، اکنون منابع مطلع از گفت‌وگوی او با مقام‌های روسیه درباره حملات سایبری خبر می‌دهند.

سه منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند برنز موضوع حملات سایبری از خاک روسیه را در دیدار خود با مقامات عالی رتبه امنیتی این کشور مطرح کرده است.

این سفر پس از نشستی در ژنو به ماه ژوئن انجام می‌شود که در آن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود خواست تا علیه گروه‌های هکری که به شرکت‌ها و زیرساخت‌ها در آمریکا حمله می‌کنند، اقدام نماید و مسکو نیز علناً با ردیابی مجرمان سایبری موافقت کرد.

به نوشته رویترز، یک منبع نزدیک به سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) درباره محتوای مطرح شده در دیدار برنز با مقام‌های این کشور گفت: «امنیت سایبری یکی از موضوعات بود».

یک مقام آمریکایی آشنا با فعالیت‌های اطلاعاتی و یکی دیگر از منابع امنیت سایبری روسی نیز تأیید کردند که حملات سایبری یکی از موضوعات مطرح شده توسط رئیس سیا بود.

پیش از این نیز شرکت مایکروسافت ادعا کرده بود یک شرکت روسی که سال قبل حمله سایبری گسترده‌ای را علیه زیرساخت‌های آنلاین دولت آمریکا انجام داده بود، اخیراً نیز بار دیگر صدها شرکت و سازمان آمریکایی را هدف قرار داده است.

چندی قبل بایدن با ادعای اینکه ممکن است واشنگتن به دلیل حملات سایبری وارد جنگی واقعی با یک قدرت جهانی شود، روسیه را به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها