نیاز بیش از نیمی از کودکان غزه به حمایت روانی

نیاز بیش از نیمی از کودکان غزه به حمایت روانی
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 10:34

بیش از نیمی از کودکان غزه به سبب اثرات جنگ 11 روزه اسرائیل علیه غزه در ماه مه، دچار مشکلات روحی و روانی شدند و نیازمند مراجعه به روانپزشک هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

آژانس امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین موسوم به اونروا (UNRWA) اعلام کرد که بیش از نیمی از کودکان در نوار غزه به دلیل حملات اسرائیل در ماه مه نیاز به حمایت روانی دارند.

«توماس وایت»، مدیر جدید عملیات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در غزه اظهار داشت که مشکلات روحی و روانی در میان کودکان غزه به شکل قابل ملاحظه‌ای رو به افزایش است.

وایت تصریح کرد که 9 هزار و 90 کودک فلسطینی دچار مشکلات روحی پس از جنگ شدند و به مشاوره و مراجعه به روانپزشک نیاز مبرم دارند.

وی اظهار داشت که اوضاع حاکم بر نوار غزه بسیار ناگوار است، به ویژه اینکه فقر و بیکاری همچنان رو به افزایش است و اوضاع اقتصادی در نتیجه محاصره این باریکه از سال 2006، بیش از پیش رو به وخامت است.

طبق اعلام اداره مرکزی آمار فلسطین در ماه اگوست گذشته، شمار بیکاران در نوار غزه به 212 هزار نفر و نرخ بیکاری در این باریکه به 45 درصد رسیده است.

این مسئول بین‌المللی عنوان کرد که نزدیک به هزار و 211 خانواده که در جنگ اخیر خانه‌هایشان تخریب شده، همچنان آواره و بی‌سرپناه هستند.

گفتنی است اسرائیل از روز 10 مه امسال حملات هوایی و زمینی را به نوار غزه آغاز کرد. حماس و اسرائيل روز 21 مه در خصوص برقراری آتش‌بس به توافق رسیدند.

در جریان حملات اسرائیل به غزه، 254 فلسطینی از جمله 66 کودک و 39 زن شهید و 1948 نفر دیگر زخمی شدند.

میدل ایست نیوز

پربیننده ترین خبرها