بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره سودان

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات درباره سودان
پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 11:04

چهار کشور عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس بیانیه‌ مشترکی صادر و طی آن خواستار پایان وضعیت فوق‌العاده در سودان شدند

العالم - عربستان - اروپا - آفریقا

چهار کشور عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس با صدور بیانیه مشترکی خواستار بازگشت دولت مدنی انتقالی در سودان به ریاست «عبدالله حمدوک» شدند.

در این بیانیه بر ایستادگی این چهار کشور در کنار ملت سودان و حمایت از خواسته‌های آن جهت دستیابی به دموکراسی، تحقق صلح و بازگشت فوری دولت مدنی در سودان تأکید شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، چهار کشور مذکور همچنین خواستار آزادی تمامی بازداشت‌شدگان در حوادث اخیر سودان و پایان وضعیت فوق‌العاده در این کشور شدند.


در این بیانیه آمده است: هیچ جایی برای خشونت در سودان نیست لذا ما همه طرف‌ها را به گفت‌وگوی سازنده و اهتمام به سلامت و امنیت ملت سودان به عنوان اولویت نخست، تشویق می‌کنیم.

این چهار کشور بر ضرورت پایبندی به سند قانون اساسی و توافقنامه جوبا به عنوان دو مرجع اصلی گفت‌وگو برای احیای شرکت بین دو نهاد نظامی و غیرنظامی درباره مرحله انتقالی پیش از برگزاری انتخابات تأکید کردند.

اخیرا رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی و شورای وزیران سودان خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها