هشدار «ملا هبت‌الله آخوندزاده» درباره وجود نفوذی‌ها میان طالبان

هشدار «ملا هبت‌الله آخوندزاده» درباره وجود نفوذی‌ها میان طالبان
جمعه 14 آبان 1400 - 16:49

رهبر طالبان با هشدار درباره وجود نفوذی‌ها در میان نیروهای آن‌ها گفت که برخی افراد ناشناس برای بدنام کردن طالبان تلاش می‌کنند

العالم - جهان اسلام

«ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان هشدار داد که ممکن است افراد نفوذی بین صفوف طالبان وجود داشته باشند که برای بدنام کردن «امارت اسلامی» تلاش می‌کنند.

ریاست اداره امور «امارت اسلامی افغانستان» در بیانیه‌ای بخشی از سخنرانی رهبر طالبان در مدرسه حکیمیه قندهار را منتشر کرده که در آن با هشدار درباره ورود افراد نفوذی به صفوف طالبان می‌گوید: هر بزرگی (فرمانده طالبان) مکلف است تا افراد نامطلوبی که امید اصلاح آن‌ها وجود ندارد را از صفوف خود بیرون کند.

وی همچنین تصریح کرد که درصورت وقوع هرگونه ظلم و کار نادرست، فرمانده محلی طالبان در دنیا و آخرت مسئول پیامد آن اعمال خواهد بود و عذر غفلت آن‌ها نیز پذیرفته نخواهد شد.

پیش از این نیز «ملا محمد یعقوب» سرپرست وزارت دفاع طالبان با انتشار یک پیام صوتی هشدار داده بود: عده‌ای از افراد بد و فاسد هستند که می‌خواهند به ما ملحق شوند تا منافع خود را برآورده کنند یا ما را بدنام کنند و ما را بد جلوه دهند.

اخیراً نیز «لطیف‌الله حکیمی» رئیس کمیسیون تصفیه صفوف طالبان از بازداشت ده‌ها نفر به دلیل سوء استفاده از نام طالبان خبر داده بود.

به گفته کریمی، علاوه بر بازداشت این افراد، روند اخراج برخی اعضای طالبان که پیشینه کاری خوبی ندارند، آغاز شده و برای جلوگیری از سوء استفاده از نام طالبان، بزودی روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای طالبان شروع خواهد شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها