قرص ضد کرونای فایزر در انتظار تائید سازمان غذا و داروی آمریکا

قرص ضد کرونای فایزر در انتظار تائید سازمان غذا و داروی آمریکا
جمعه 14 آبان 1400 - 16:26

شرکت فایزر اعلام کرد قرص ضد کووید ۱۹ تولید شده از سوی این شرکت می تواند تا ۹۰ درصد مانع از مرگ و بستری شدن افراد به سبب ابتلا به کرونا شود.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، این قرص در حال طی مراحل قانونی برای تائید شدن در سازمان غذا و داروی آمریکاست.

این در حالیست که سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، به عنوان اولین کشور مجوز استفاده از قرص درمان کرونا را صادر کرده است.

شرکت فایزر می گوید به دنبال آزمایش های بالینی موفقیت آمیز این قرص، از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته است هر چه سریعتر استفاده از این قرص را تائید کند.

گفتنی است قرص ضد کرونا که از سوی انگلیس مورد تایید قرار گرفته است «مولنوپیراویر»Molnupiravir نام دارد و دو بار در روز به بیماران دارای علائم کووید ۱۹ تجویز خواهد شد.

مولنوپیراویر که در اصل برای درمان آنفلوانزا ساخته شده، در آزمایش‌های بالینی نشان داده که آمار مراجعه به بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را به نصف می‌رساند.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، قرص مولنوپیراویر آنزیمی را که ویروس کرونا برای تکثیر خود از آن استفاده می‌کند هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب ویروس به میزان کمی در بدن فعال است و شدت بیماری کاهش می‌یابد.

سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس اعلام کرد که این دارو برای افراد بزرگسال که تست کووید-۱۹ مثبت داشته و خطر ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری به دلیل سابقه ثبت شده در آزمایش‌های بالینی پیشین محرز شده، بلامانع است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها