جزئیات حمله پهپادی به منزل الکاظمی از زبان سخنگوی وزارت کشور عراق

جزئیات حمله پهپادی به منزل الکاظمی از زبان سخنگوی وزارت کشور عراق
يکشنبه 16 آبان 1400 - 11:19

وزارت کشور عراق به تشریح جزئیات حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور پرداخت.

العالم - عراق

وزارت کشور عراق اعلام کرد که سوءقصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با سه پهپاد انجام شد که دو پهپاد ساقط شدند.

«سعد معن» مدیر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق در گفتگویی تلویزیونی گفت: سه پهپاد حمله را انجام دادند که به سوی آنها تیراندازی شد و دو پهپاد ساقط شدند اما پهپاد سومی به منزل نخست وزیر حمله کرد.

وی افزود: الکاظمی آسیبی ندیده است و برخی از محافظان او زخمی شده و تحت درمان هستند.

معن گفت: پهپادهای مهاجم در اندازه‌های متفاوت بودند. تحقیقات جریان دارد و رسیدن به جنایتکاران سخت نیست.

از سوی دیگر «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از سوءقصد به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، پهپاد انتحاری که منزل مسکونی الکاظمی را هدف قرار داد بیش از 3 دقیقه در منطقه پرواز می‌کرد و نیروهای حفاظت الکاظمی به سمت آن تیراندازی کردند اما نتوانستند آن را سرنگون کنند.

روسیاالیوم گزارش داد: براساس اطلاعات دریافتی، با نزدیک شدن این پهپاد به منزل نخست وزیر عراق، تیراندازی به دستور مسئولان دفتر الکاظمی به سوی آن تشدید شد و اقداماتی برای حفاظت از نخست وزیر انجام شد اما این پهپاد ماده منفجره خود را پرتاب کرد.

این گزارش افزوده که محل حادثه منزل مسکونی الکاظمی است که پیش‌تر دفتر مؤسسه «الذاکره» بود که در حوزه جمع‌آوری و آرشیو اسناد عراق فعالیت می‌کند و بنیان‌گذار آن الکاظمی است و فاصله اندکی با منزل مسکونی «نوری المالکی» دارد.

یک منبع در دفتر الکاظمی به روسیاالیوم گفت که الکاظمی از ناحیه دست آسیب جزئی دیده اما این آسیب در حدی نیست که حرکت او را محدود کند.

این منبع افزود: 10 نفر از تیم حفاظتی الکاظمی زخمی شده‌اند.

همزمان «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی قادر به دفع خطرات هستد. نیروهای امنیتی هرآنکه به فکر رساندن گزندی به امنیت کشور باشد را تحت پیگرد قرار خواهند داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز روند تحقیقات برای مشخص شدن محل پرواز هواپیمای بدون سرنشین مهاجم به سمت منزل «مصطفی الکاظمی» رئیس دولت انتقالی عراق خبر داد.

وی گفت که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق در حال جمع‌آوری شواهد و قرائن هستند.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها