تداوم اسلام هراسی در فرانسه؛ نقش صلیب بر دیوارهای مساجد

تداوم اسلام هراسی در فرانسه؛ نقش صلیب بر دیوارهای مساجد
يکشنبه 16 آبان 1400 - 21:39

در تداوم اسلام هراسی در فرانسه، نقش صلیب و شعارهای ضد اسلامی بر دیوارهای سه مسجد در فرانسه درج شد.

العالم - اروپا

در تداوم اسلام هراسی در فرانسه، تصویر صلیب و شعارهای ضد اسلامی بر دیوارهای سه مسجد در این کشور درج شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» دیوارهای مساجد وابسته به اتحادیه ترکیه برای امور مذهبی (DITIB)، بزرگترین انجمن مسلمانان ترکیه مقیم در این کشور، اواخر روز شنبه در استان‌های «مونتلبون»، «پونتارلیه» و «روبای» تخریب شد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله زشت به مساجد خود را محکوم و برای جامعه خود آرزوی سلامتی می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما خواستار اتحاد در برابر اقداماتی هستیم که هدفشان آسیب رساندن به صلح در کشور است. ما از شما می‌خواهیم در مورد چنین رویدادهای تحریک آمیزی محتاطانه رفتار کنید.»

«مجمع ملی» فرانسه چنید قبل طرح جنجالی ضد اسلامی را که دولت «امانوئل ماکرون» آن را برای حفظ بنیان‌های سکولار فرانسه ضروری می‌داند به تصویب رساند. مجمع ملی یا مجلس سفلای فرانسه که یکی از دو مجلس پارلمان این کشور است این طرح را علی‌رغم مخالفت نماینده‌های پارلمان چپ‌گرا و راست‌گرا به تصویب رسانده‌اند.

دولت فرانسه پیشتر گفته بود که تصویب این طرح برای حفظ بنیان‌های سکولار در این کشور ضروری است، اما مخالفان این طرح، آن را مخالف آزادی‌های مذهبی می‌دانند.

دولت فرانسه ادعا می‌کند هدف این لایحه مبارزه با «افراط‌گرایی اسلام‌گرایان» است، اما مسلمانان فرانسه می‌گویند این قانون آزادی‌های مذهبی آنها را نقض کرده و آنها را به گونه‌ای غیرمنصفانه هدف قرار می‌دهد.

پیش از آن نیز نمایندگان پارلمان فرانسه قانونی را که ضد اسلام و مسلمانان است تصویب کرد. این قانون با ۳۴۷ رای موافق در مقابل ۱۵۱ رای مخالف در مجلس سفلی فرانسه به تصویب رسید.

بر اساس این قانون که ۷۰ بند دارد، دولت فرانسه این امکان را دارد تا مدارس مذهبی و عبادتگاه‌ها را تعطیل کرده و مانع از انجام سخنرانی‌هایی که به زعم دولت فرانسه افراط گرایانه است، شود.

بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.

همچنین زنان با حجاب، از مشارکت در هرگونه رویداد ورزشی که فدراسیون‌های ورزشی آن را برگزار می‌کنند منع خواهند شد تا بدین ترتیب فدراسیون ورزشی فوتبال فرانسه، تنها فدراسیون بین‌المللی باشد که زنان با حجاب را از مشارکت در رویداد ورزشی منع کرده باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها