آسوشیتدپرس خبر داد:

برنامه چین برای حمله موشکی به نماد ناوهواپیمابر آمریکا

برنامه چین برای حمله موشکی به نماد ناوهواپیمابر آمریکا
دوشنبه 17 آبان 1400 - 12:15

تصاویر ماهواره‌ای از ساخت ماکت‌ ناوهواپیمابر آمریکا به وسیله چین حکایت دارد.

العالم ـ آسیا

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس تصاویری که شرکت ماهواره‌ای «مکسار» در اختیار وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکا قرار داده است، ارتش چین ماکت‌هایی از یک ناو هواپیمابر و دیگر کشتی‌های جنگی ایالات متحده را در صحرای «تاماکلان» به عنوان بخشی از اهداف جهت تمرین در حملات موشکی ساخته است.
ماکت یک ناو آمریکایی و دستکم دو ناوشکن در منطقه‌ای در مرکز چین برای حملات موشکی چین ساخته شده است. این مکان نزدیک محدوده اهداف قبلی است که چین برای آزمایش نسخه‌های اولیه موشک‌های بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-21» خود استفاده می‌کرد.
وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکا در ادامه نوشت، بر اساس تصاویر شرکت مکسار، این منطقه به طور سنتی برای آزمایش موشک‌های بالستیک مورد استفاده ارتش چین قرار می‌گیرد. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته ماکت‌های چندین کشتی جنگی ایالات متحده، همراه با کشتی‌های جنگی دیگر که روی ریل متحرک نصب شده‌اند.
تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای همچنین نشان می‌دهد که سازه این ماکت‌ها ابتدا بین مارس و آوریل 2019 ساخته و سپس چندین نوبت بازسازی و در دسامبر 2019 برچیده شد، اما در اواخر سپتامبر سال جاری مجددا فعال و تا اوایل اکتبر تکمیل شد.
این وبگاه در بخش دیگر به توان موشکی چین و پرتاب موشک‌های آزمایشی به اهداف متنوع اشاره کرد و نوشت، بر اساس آخرین گزارش سالانه پنتاگون، ارتش چین در ژوئیه 2019 اولین شلیک مستقیم خود را به سمت اهدافی دردریای چین جنوبی انجام داد و 6 موشک بالستیک ضد کشتی دانگ فنگ شلیک کرد.
دانگ فنگ موشک چند منظوره قادر به حمل کلاهک اتمی و متعارف است و می‌تواند به اهداف زمینی و دریایی در غرب اقیانوس آرام، اقیانوس هند و دریای چین جنوبی با دقت اصابت کند.

پربیننده ترین خبرها