شلیک موشک‌های کروز قادر، قدیر و نصر در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400

شلیک موشک‌های کروز قادر، قدیر و نصر در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400
دوشنبه 17 آبان 1400 - 17:31

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش از شلیک موفق موشک‌های کروز قادر، قدیر و نصر در این رزمایش خبر داد.

العالم _ ایران / سیاسی

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش، عملیات انهدام یگان‌های سطحی و شناوری دشمن با استفاده از موشک‌های کروز ایرانی قادر و نصر انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت: در این مرحله از رزمایش موشک کروز ایرانی قادر با شلیک از سایت‌های موشکی تاکتیکی ساحل به دریای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران، شناور هدف در فاصله 200 کیلومتری را با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: همچنین انهدام هدف سطحی با استفاده از موشک کروز بومی «نصر» توسط ناو موشک‌انداز نیروی دریایی ارتش، از دیگر تمرین‌های انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

همچنین در این مرحله از رزمایش ناو موشک‌انداز با شلیک موشک کروز بردبلند ایرانی «قدیر» هدف سطحی خود را در فاصله 300 کیلومتری مورد اصابت قرار داد.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طیف گسترده و متنوعی از انواع موشک‌های کروز دریایی را در اختیار دارد، افزود: قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله سرجنگی‌های موثر با قدرت انفجار زیاد و همچنین قابلیت تاب‌آوری در برابر جنگ الکترونیک دشمن از جمله ویژگی‌های موشک‌های کروز نیروی دریایی ارتش است که در این رزمایش هم کارایی آنها به اثبات رسید.

امیر دریادار موسوی تاکید کرد: روند توان‌افزایی موشکی در نیروی دریایی ارتش کماکان ادامه دارد و امروز نیروی دریایی ارتش قادر است با استفاده از سامانه‌های موشکی ساحل به دریا، یگان‌های شناور سطحی و یگان‌های زیرسطحی با استفاده از انواع موشک های بومی، اهداف مورد نظر را در فواصل دور منهدم کند. این حرکت رو به رشد، بدون وقفه تداوم داشته و روز به روز بر قابلیت های سامانه‌های موشکی افزون خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها