محل‌های استقرار داعش در حمص سوریه هدف قرار گرفت

محل‌های استقرار داعش در حمص سوریه هدف قرار گرفت
دوشنبه 17 آبان 1400 - 19:44

رسانه‌های سوریه از هدف قرار گرفتن محل‌های استقرار نیروهای داعش در صحرای حماه به ویژه در منطقه « اثریا » در نزدیکی مثلث « رقه - حماه - حمص » خبر دادند.

العالم - سوریه

پایگاه اطلاع‌رسانی «اثر» سوریه امروز (دوشنبه) نوشت که جنگنده‌های روسیه شب گذشته (یکشنبه شب) به اهداف داعش در شرقی‌ترین نقطه صحرای حماه به ویژه در منطقه «اثریا» در نزدیکی مثلث «رقه - حماه - حمص» حمله کردند.

در این پیوند، یک منبع آگاه گفت که هواپیماهای شناسایی روسیه تحرکات و امکانات متعلق به داعش که بین صحرای « الرصافه» در جنوب غربی «رقه» از طریق منطقه «اثریا» در شرق حماه به سمت حومه شرقی حمص در حال حرکت بودند را رصد کردند.

وی افزود: پس از آن، این هواپیماهای شناسایی خواستار دخالت سریع هواپیماهای جنگی روسیه شدند و جنگنده‌های روس یک سری حملات هوایی را به سمت این اهداف انجام دادند.

این منبع افزود که در پی این حملات ۶ مقر فرماندهی و تعدادی خودروی داعش منهدم و همچنین ۲۰ نفر از نیروهای مسلح داعش کشته و زخمی شدند.

به گفته وی داعش با تکیه بر خطوط تدارکاتی گسترده که به منطقه «التنف»، تحت کنترل نیروهای آمریکایی، می‌رسد به تازگی در حومه «حماه» و «حمص» شروع به فعالیت کرده است.

در حال حاضر آمریکا و متحدانش اقدام به بازسازی ساختار گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق کرده‌اند و این اقدام با فرار نیروهای آمریکایی از افغانستان شتاب بیشتری گرفته تا آمریکایی ها تا حدودی بتوانند ضربه شکست در این کشور را جبران کنند.

در طول بیش از ۱۰ سال گذشته که بحران سوریه آغاز شده، عناصر گروهک تروریستی «داعش» و نیروهای «قسد» (کردهای سوریه) همواره گوش به فرمان فرماندهان اشغالگر آمریکایی خود بوده‌اند و طی این سال‌ها در این مسیر لطمات جبران‌ناپذیری به مردم سوریه وارد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها