برخی کشورهای فقیر از تغییرات آب و هوایی در صدد دست یافتن بر میلیاردها دلار

برخی کشورهای فقیر از تغییرات آب و هوایی در صدد دست یافتن بر میلیاردها دلار
سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:19

کشورهای فقیر و خسارت دیده  بر افزایش وقوع  طوفان های قوی و خشکسالی و طغیان آبها تاکید دارد که بر زندگی مردم تاثیر دارد .این کشورها با راه اندازی کمپینی در صدد دست یافتن بر صدها میلیارد دلار سالانه برای اقتصادهای در معرض تغییر آب و هوا هستند این در حالی است که هنوز به  صد میلیارد دلار که  کشورهای قدرتمند یک سال پیش قول داده بودند، دست نیافته اند.

العالم - جهان

پولی که کشورهای ثروتمند قبلا متعهد شده بودند، پرداخت کنند تصدیق این نکته است که کشورهای فقیر کمتر مسئول تغییرات آب و هوایی هستند..

هدف از پرداخت این پول کمک به کشورهای در حال توسعه در انتقال از استفاده از سوخت های فسیلی و هماهنگی با حقائق اتی جهان گرمتر است .

کارشناسان شبکه هوایی و شرکت کنندگان در مذاکرات به نمایندگی از کشورهای در حال توسعه، اقدامات برای کاستن آسیب های اقلیمی را بسیار کند توصیف کردند در حالی که خسارت ها و زیان ها بسیار زیاد و رو به افزایش است .

یکی از کارشناسان گفت مذاکرات تاکنون متمرکز بر درج کلماتی مانند خسارت ها و زیان ها در متن رسمی توافق کنفرانس است،درخواستی است که با مقاومت امریکا و اتحادیه اروپا و برخی کشورهای پیشرفته دیگر مواجه می شود زیرا نسبت به هزینه های احتمالی و تبعات قانونی ان نگران هستند.

اقتصاددانان هزینه های خسارت های ناشی از حوادث آب و هوایی مرتبط با تغییر آب و هوا را حدود 4 میلیارد دلار سالانه در سال 2030 براورد کردند در حالی که یک پزوهش نشان داد آسیب های اقلیمی می تواند تا سال 2050 برای کشورهایی که بیشتردر معرض خطر هستند ، یک پنجم تولید ناخالص داخلی آنها باشد.

شبکه اقدام آب و هوایی معقتد است بردون برخی کمک های مالی ،هزینه های خسارات ناشی از تغییر آب و هوا ممکن است به فروپاشی اقتصادهای ضعیف منجر شده و مانع از مشارکت در مبارزه با تغییر آب و هوایی باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها