بدترین سناریوی ممکن برای واشنگتن، ریاض و تل آویو در یمن

بدترین سناریوی ممکن برای واشنگتن، ریاض و تل آویو در یمن
سه شنبه 18 آبان 1400 - 18:03

دیوید شینکر معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت سیطره کمیته های مردمی و ارتش یمن به مأرب به عنوان مرکز انرژی یمن بدترین سناریو برای ریاض و واشنگتن است.

العالم – درگوشی

کارشناسان معتقدند سیطره مقاومت یمن بر اکثر جبهه های غرب و شمال غرب باعث خواهد شد نیروهای منصور هادی و حزب اصلاح از مأرب گریخته و زمینه آزادی این شهر توسط ارتش و کمیته های مردمی فراهم شود.

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز نوشت: سیطره انصارالله بر شهر مأرب، باعث در هم شکسته شدن روحیه عربستان سعودی خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که دولت نجات ملی یمن نبرد خود علیه آل سعود را بخشی از نبردش علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا می داند لذا نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در این زمینه طبیعی است به این دلیل که در صورت سیطره مقاومت مردم یمن به مأرب، دشمن مناطق نفوذ و منابع خود را از دست خواهد داد، لذا روزنامه جروزالم پست با این مقاله در واقع به طور غیرمستقیم تاکید کرد که نبرد مأرب، نبرد اسرائیل است.

در این میان، علی محمد طعیمان تاکید کرد که نبرد تا پاکسازی کامل مأرب از متجاوزین ادامه خواهد یافت و بهتر آن است که مزدوران تا دیر نشده به صف رزمندگان مقاومت بپیوندند.

شکست های محور آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در یمن هر روز ادامه دارد، پدافند مقاومت یمن در روزهای اخیر توانست یک هواپیمای جاسوسی بسیار پیشرفته آل سعود که تولید آمریکا بوده و قیمت آن 11 میلیون و 250 هزار دلار می باشد، سرنگون کند، نیروهای مقاومت سرگرم پیشروی در مأرب هستند و پهپادهای مقاومت یمن تجمع نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده در این استان را تار و مار کرد که به کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران و انهدام خودروهایشان انجامید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها