مقام روس: ایران دوست راهبردی روسیه در منطقه است

مقام روس: ایران دوست راهبردی روسیه در منطقه است
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 10:58

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در دیدار سفیر ایران گفت که جمهوری اسلامی دوست راهبردی این کشور در منطقه است.

العالم - اروپا

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، دیروز (سه‌شنبه) ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ با «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرفین در خصوص روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تبادل نظر و رایزنی کرده و بر ضرورت تحکیم و گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین تهران و مسکو در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

در این دیدار اسلوتسکی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست راهبردی روسیه در منطقه نام برد.

جلالی نیز بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با روسیه تأکید کرد.

در پایان این ملاقات جلالی و اسلوتسکی ابراز تمایل کردند که به تماس‌ها و رایزنی‌های خود در رابطه با مسائل مورد علاقه فیمابین ادامه دهند.

گفتنی است، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۱۵ آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان که به دلیل کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، تلفنی گفت‌وگو کرد. دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات آتی وین و نیز تحولات جاری در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این تماس طرفین در خصوص لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با توجه به در پیش بودن فصل سرما توافق و بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تأکید کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها