مغرب خط هوایی مستقیم با فلسطین اشغالی به راه انداخت

مغرب خط هوایی مستقیم با فلسطین اشغالی به راه انداخت
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 13:29

شرکت خطوط هوایی مغرب از ایجاد خط هوایی مستقیم میان این کشور و فلسطین اشغالی خبر داد.

العالم - مغرب

شرکت خطوط هوایی مغرب اعلام کرد، یک خط هوایی مستقیم میان «دار البیضاء» و تل‌آویو ایجاد شده و از دوازدهم دسامبر آغاز به کار خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، شرکت خطوط هوایی مغرب افزود، هفته‌ای چند سفر هوایی میان مغرب و فلسطین اشغالی انجام خواهد شد. سفرها از دارالبیضاء به تل‌آویو در روزهای یکشنبه،سه‌شنبه، پنجشنبه و از تل‌آویو به دارالبیضاء در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه انجام خواهد شد.

آذرماه سال گذشته (۱۳۹۹) بود که دیوان پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

البته در همان زمان، وزیر خارجه مغرب ه گفت که روابط میان کشورش با رژیم صهیونیستی قبل از اعلام توافق عادی‌سازی هم اساسا عادی بوده است.

«ناصر بوریطه» در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گفـت: «از دیدگاه ما، از عادی سازی با اسرائیل حرف نمی‌زنیم، زیرا روابط ما اساسا عادی بود ما در مورد ازسرگیری روابط میان دو طرف همچون گذشته صحبت می‌کنیم، زیرا این رابطه همیشه وجود داشته و هرگز متوقف نشده است.»

یک میلیون نفر از صهیونیست‌های اشغالگر، از یهودیان مغربی‌تباری هستند که با تأسیس رژیم اسرائیل، به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند؛ البته در رباط هم رایزنی‌های انجمن یهودیان مغربی طی سالیان متمادی به رشد روابط طرفین کمک کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها