تأکید میقاتی بر روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس

تأکید میقاتی بر روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس
چهارشنبه 19 آبان 1400 - 20:38

نخست وزیر لبنان که به تازگی روابط کشورش با عربستان سعودی و چند کشور حوزه خلیج فارس دچار تنش شده است، حفظ روابط با این کشورها را اولویت لبنان خواند.

العالم - لبنان

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان امروز چهارشنبه میزبان «فوزی کباره» سفیر لبنان در عربستان سعودی و «میلاد نمور» سفیر این کشور در بحرین بود.

میقاتی در این دیدار بر ضرورت ترجیح دادن منافع عالی کشور در سطح سیاسی و روابط بین‌المللی بر منافع گروهی و شخصی تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری لبنان «NNA»، میقاتی و سفرای لبنان در عربستان و بحرین همچنین پیآمدهای بحران به وجود آمده در روابط بیروت با ریاض و چند کشور حوزه خلیج فارس را بررسی کردند.

سفرای لبنان در ریاض و منامه نیز درباره تشدید پیآمدهای این بحران و تأثیرات آن بر آینده روابط لبنان با این کشور و منافع اتباع لبنانی مقیم این کشور ابراز نگرانی کردند.

آن‌ها گفتند که هر یک روز تأخیر در حل این بحران به پیچیده شدن این قضیه و احیای روابط با این کشورها منجر می‌شود.

سفرای لبنان در منامه و ریاض همچنین گفتند که به هنگام ترک عربستان سعودی و بحرین، مسئولان این کشورها بر علاقه‌مندی به روابط با لبنان تأکید کردند.

اخیرا مصاحبه‌ای از «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در رسانه‌های این کشور منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی در منصب وزارت است و وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات سفیر خود از لبنان را فراخوانده و از سفیر لبنان نیز خواست تا ریاض را ترک کند. بحرین، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه از سفیر لبنان خواستند تا این کشورها را ترک کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها