ادعای خنده دار محور آمریکایی.. سلاح ایرانی در سومالی برای یمن!

ادعای خنده دار محور آمریکایی.. سلاح ایرانی در سومالی برای یمن!
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 09:40

محور آمریکایی شامل رژیم صهیونیستی و عرب های سازشکار پس از شکست در برابر محور مقاومت در میدان رویارویی، این بار برای بالا بردن روحیه عناصر خود به جنگ روانی روی آوردند و می کوشند با انتشار خبرهای دورغ و ساختگی، خسارت های سال های اخیر را به این روش جبران کنند.

العالم - در گوشی

در حالی که کشورهای عرب سازشکار سرگرم خرید و تخلیه انبارهای سلاح آمریکا و اروپا و "اسرائیل" و چین و روسیه هستند و خود تبدیل به جولانگاه شرکت هایی چون بلک واتر و مأموران موساد شده اند، رسانه های وابسته به آنها صحبت از بازداشت کسانی می کنند که اتهامشان کمک مالی به حزب الله است!، بدون اینکه هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات "این جرم بزرگ"! یا اثبات حمایت تسلیحاتی ایران از ملت یمن ارائه داده باشند.

آخرین خبر ساختگی آنها مربوط به نمایش سست و بی اساس چیزی به نام "طرح جهانی مبارزه با جرایم سازمان یافته بدون مرز" درباره "سلاح هایی که ایران برای متحدان خود در یمن از طریق خلیج عدن به سومالی قاچاق کرده است"!!.

در بخشی از این خبر آمده است که گزارش این سازمان "مبتنی بر اطلاعاتی درباره بیش از 400 قبضه سلاح است که در 13 نقطه مختلف در سراسر سومالی طی 8 ماه گذشته کشف شده اند همچنین محموله 13 قایقی که توسط کشتی های جنگی آمریکا رهگیری شده اند". در این گزارش ادعا شده است که "این سلاح ها در جریان تجارت تسلیحاتی بین ایران و یمن به سومالی قاچاق شده اند".

دروغپردازی در این خبر به قدری عیان است که نیازی به بحث ندارد؛ چطور ممکن است ایران بخواهد از طریق خلیج عدن سلاح به یمن قاچاق کند. در حالی که همه بنادر یمن در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی، اماراتی، آمریکایی و مزدورانشان هستند و متحدان ایران هیچ گونه حضور و نقشی در این بنادر ندارند. از این گذشته وقتی که قاچاق سلاح ایرانی به یمن با چنین دشواری صورت بگیرد، چرا باید این سلاح سر از سومالی دربیاورد در حالی که ملت یمن بیش از دیگران به آن احتیاج دارند.؟!!

سخن اخر اینکه چطور این سازمان، 400 قبضه سلاح سبک ایرانی را در طول یک سال نظارت و کنترل دائم در سومالی کشف و شناسایی کرده است اما قراردادهای هنگفت چندین تریلیون دلاری عربستان و امارات برای خرید سلاح از جمله سلاح های ممنوعه از آمریکا و دیگر کشورها را نمی بیند!

می گویند حال که حیا نداری هر کاری دلت می خواهد بکن؛ .. هر چند تغییری در اصل حقیقت ایجاد نمی کند.

پربیننده ترین خبرها