گفت‌وگوی مقامات سعودی و عراقی درباره همکاری‌های دفاعی

گفت‌وگوی مقامات سعودی و عراقی درباره همکاری‌های دفاعی
جمعه 21 آبان 1400 - 15:35

وزیر دفاع عراق در سفری به عربستان سعودی با معاون وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره زمینه‌های همکاری دفاعی و مسائل مشترک گفت‌وگو کرد.

العالم - عربستان سعودی

«جمعة عناد» وزیر دفاع عراق با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این دیدار راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و همکاری در زمینه دفاعی و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

در این دیدار همچنین «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان، «خالد بن حسین البیاری» معاون وزیر دفاع در امور اجرایی، سرتیپ «طلال بن عبدالله العتیبی» مشاور نظامی وزیر دفاع، «هشام بن عبدالعزیز بن سیف» مدیر کل دفتر معاون وزیر دفاع و «ناصر بن طالب السعدون» وابسته نظامی عربستان در بغداد حضور داشتند.

همچنین وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعة عناد وزیر دفاع عراق بنابه دعوت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی به این کشور سفر کرده است.

در این بیانیه آمده است که معاون وزیر دفاع عربستان از عناد استقبال کرده و نشستی را با او برگزار و طی آن راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و همکاری در زمینه دفاعی و نیز مسائل مشترک را بررسی کرد.

نوامبر گذشته عربستان سعودی و عراق درباره همکاری و هماهنگی در زمینه‌های متعدد امنیتی، نظامی و اطلاعاتی توافق کردند.

دسامبر ۲۰۱۵ عربستان سعودی پس از ۲۵ سال قطع روابط با عراق که به دنبال تهاجم عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ آغاز شده بود، روابط خود با این کشور را ازسر گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها