گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای اماراتی
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 15:28

خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که وزیر امور خارجه این کشور با همتای ایرانی خود تلفنی درباره توسعه روابط مشترک گفت‌و‌گو کرده است.

العالم - ایران / سیاسی

منابع رسمی امارات، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله بن زاید آل نهیان»‌ همتای اماراتی خود تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)،‌ در این گفت‌و‌گوی تلفنی، دو طرف روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن را در راستای منافع مشترک مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی امارات در ادامه این گزارش اضافه کرد که وزیر امور خارجه امارات اعلام کرده است ابوظبی خواهان همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با چالش‌ تغییرات اقلیمی است.

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده شهریورماه نیز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، با مرور دیدارهای گذشته فیمابین و سابقه دوستی، بر روابط خوب دو کشور همسایه تأکید کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تماس انجام شده و تبریک انتصاب، بر روابط مستحکم و پایدار دو کشور تأکید کرده بود.

امیر عبداللهیان همچنین با مرور تحولات منطقه‌ای بر اهمیت رایزنی‌های دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرده بود.

پربیننده ترین خبرها