عربستان، پای اسرائیل را به دریای سرخ باز می کند  

عربستان، پای اسرائیل را به دریای سرخ باز می کند  
جمعه 21 آبان 1400 - 11:18

عربستان برای تکمیل تجاوز خود به یمن با تحریم فرماندهان ارتش یمن، تنها به کمک سازمان ملل بسنده نکرد بلکه از رژیم صهیونیستی کمک گرفت و با هم پیمانان عادی ساز خود مانند بحرین و امارات، پای این رژیم را به دریای سرخ باز کرد.

العالم - كشكول

دریای سرخ شاهد مانورهای نظامی مشترک نیروهای دریایی امریکا و رژیم صهیونیستی و عادی سازان جدید یعنی امارات و بحرین در قلب مسیر حیاتی کشتیرانی است که به کانال سوئز منتهی می شود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: این رزمایش 5 روزه بوده و شامل آموزش هایی دریایی و متمرکز بر تاکتیک های مصادره کشتی باری " یو اس اس پورتلند " است.

عربستان بارها تلاش کرده تا از طریق نیروهای یمنی، ارتش و کمیته های مردمی یمن را به تهدید امنیت کشتیرانی متهم کند و این تبلیغ را با کمک امریکا درباره تسلط صنعا بر شبوه منتشر می کند تا بدین ترتیب نظارت استراتژیک دریای عرب و اقیانوس هند محل گردشگری دریایی تجاری و نظامی بین المللی را از آن خود کند و از آنجایی که امریکادرگیری مارب را مستقیما متعلق به خود می داند آشکارا برای اعمال فشار بر صنعا دست به کار شد 3 تن از فرماندهان نیروهای مسلح یمن توسط کمیته سازمان ملل تحریم شدند.

طبعا امروزه عربستان با همکاری کشورهای عادی سازی که با نشان دادن چراغ سبز به عربستان از پشت به مساله فلسطین خنجر زدند،و نظارت فرماندهان امریکایی ، پای اسرائیل را به دریای سرخ باز می کند.

انتشار خبر این مانورها همزمان با اخبار خبرگزاری اناتولی ترکیه و منابع مختلف تل آویو درباره پرواز هواپیمای ویژه اسرائیل از فرودگاه ابوظبی همزمان شد که حامل مقامات بلند پایه موساد و نهادهای امنیتی و ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

این مانورهای غافلگیر کننده یک ماه پس از مانورهای مختلف و ادامه دار اسرائیل برگزار می شود که بیشتر شبیه جنگ در چندین جبهه و آزمایش آمادگی جبهه داخلی و مقابله با تنش ها و آشوب های داخلی است.

این مانورها همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت دفاع آمریکا «اسرائیل» را از منطقه عملیاتی فرماندهی نظامی آمریکا در اروپا به فرماندهی مرکزی شامل برخی کشورهای عربی در پرتو خیانت‌های متوالی عادی‌سازی، منتقل کرد.

رسانه های کشورهایی که علنی عادی سازی کردند و هم چنین عربستان، در راستای انطباق کامل با ادعاهای رسانه های رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این مانورها به دنبال تهدیدات ایران و مانورهای بزرگ نیروهای ایرانی برگزار شده ، این مانورها را به نیروهای یمنی مرتبط دانسته و ادعا کردند به ایران مرتبط است و تهدیدی برای گردشگری است اما به عنوان نمونه مانند شبکه سعودی العربیه از سخن گفتن درباره نیروهای یمنی خودداری کرد.

پیام سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چون صاعقه ای بر رسانه های اسرائیل که ساعت ها به اعلام این مانور افتخار می کردند ،فرود آمد .وی گفت :" اسرائیل می تواند آغازگر جنگ باشد اما پایان آن به دست تهران رقم خواهد خورد پایان این جنگ پایان این رژیم است".

دیگر اینجا قلم ها یارای نوشتن ندارد، زیرا رژیم هر کاری که انجام دهد، نتیجه آن نزدیک شدن به پایان کار خود خواهد بود، رژیم امروز از روابط خود با کشورهای عادی ساز جدید استفاده می کند تا به نگرانی فزاینده خود دراین مورد پایان دهد ، و در اینجا آمریکا نیز برای آرام کردن اوضاع و زمینه سازی برای حفظ ثبات رژیم در حال مسابقه دادن بازمان است.

پربیننده ترین خبرها