اهمیت مواضع «سید حسن نصرالله» در روز شهید  

اهمیت مواضع «سید حسن نصرالله» در روز شهید  
جمعه 21 آبان 1400 - 20:19

برخی کارشناسان بین‌المللی معتقدند رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت، احساس ضعف می کند و هر اندازه اقدامات تقویت کننده انجام می دهد یا به احداث دیوار یا برگزاری رزمایش روی می آورد خود را همواره در برابر حزب الله ضعیف احساس می کند.

العالم نظرکده

این کارشناسان درباره سخنان «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله در روز شهید افزودند: رژیم صهیونیستی هر زمان که مبارزی از حزب الله در سوریه به شهادت می رسد از ترس به حالت آماده باش در می آید و دغدغه واقعی شبانه روز رژیم صهیونیستی محاصره از سوی نیروهای حزب الله است.

کارشناسان افزودند: نیروهای حزب‌الله نیروهای اشغالگر و گشتی‌های نظامی آنان را به گونه ای زیر نظر دارند که آنها از تردد در مرزهای لبنان در ساعت‌های مشخصی بیمناک هستند و ترسی که در گذشته در کشورهای عربی و مردم این کشورها وجود داشت هم اکنون به داخل رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است.

برخی کارشناسان مسائل صهیونیست ها نیز معتقدند سناریوهای ترسی که در رژیم اشغالگر از جنگ ژوئیه 2006 ایجاد شده، احتمال ها و گزینه هایی مبتنی بر اخبار اطلاعاتی است که شامل 3 سناریو ترسناک برای اسرائیل است.سناریوی اول حمله به الجلیل و اشغال برخی مناطق و شهرک نشینان است، سناریوی دوم موشک باران بی سابقه ی اسرائیل است رژیم اشغالگر پیش بینی می کند اراضی اشغالی روزانه با 4 هزار موشک هدف قرار گیرد سناریوی سوم قدرت حزب الله در تحریک باندهای مخفی است.

آنان افزودند: رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته برای سرگرم کردن و محاصره حزب الله در صدد تحریک مهره های خود در منطقه بوده اما در آن شکست خورده است.

از سوی دیگر برخی سیاستمداران گفتند: محور مقاومت دستاوردهای مختلفی در زمینه های مختلف از جمله در سوریه داشته و طرح سرنگون کردن بشار اسد و تجزیه سوریه به چند کشور، با شکست روبرو شده است.

آنان افزودند: برخی مناطق اشغالی سوریه از سوی آمریکا، ترکیه و گروه‌های تروریستی به تدریج در حال آزادی است اما مساله قطعی این است که خطر تجزیه سوریه دیگر تمام شده است.

آنان سفر وزیر امور خارجه امارات به سوریه را آغاز بازگشت سوریه به صحنه بین الملل و به رسمیت شناختن نقش ان به ویژه پس از چراغ سبز امریکا به مشارکت سوریه در طرح معروف به "خط عربی نفت " بدون اجرای قانون قیصر می دانند که بر دولت سوریه اعمال شده بود.

پربیننده ترین خبرها