سایه ابهام بر استعفاها در موساد

سایه ابهام بر استعفاها در موساد
شنبه 22 آبان 1400 - 13:26

سه تن از مسئولان ارشد در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در حالی استعفا کرده اند که تحلیلگران این واقعه جنجالی را که جزئیات و پشت پرده آن هنوز مشخص نیست، بی سابقه عنوان می کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، مسئولانی که تصمیم به استعفا گرفتند سه تن از اعضای ارشد موساد هستند و مقام آنها با درجه سرلشکری در ارتش برابری می‌کند. از میان کسانی که گفته شده استعفا کر‌ده‌اند رئیس بخش فناوری، رئیس عملیات و رئیس ستاد مبارزه با تروریسم هستند.

این منبع افزود، مسئول چهارمی نیز به دلیل تصمیمات تشکیلاتی که "دیوید بارنیا" رئیس جدید موساد برای تقسیم مسئولیت‌ها و بخش موجود در موساد گرفته، در فکر استعفا است.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره دلایل و پیامدهای این استعفاها گزارش نشده است. در عین حال برخی منابع خاطرنشان کردند مسئول چهارمی که احتمال می‌رود استعفا کند رئیس "جنگ استراتژیک" در موساد است.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل در ماه مه گذشته از انتخاب دیوید بارنیا به عنوان رئیس موساد خبر داده و گفته بود که ماموریت او "جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی خواهد بود". تغییر رئیس موساد به مثابه تلاش برای به چالش کشیدن "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود که بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران را شعار انتخاباتی خود قرار داده بود.

دیوید بارنیا ( 56 ساله) ابتدا به عنوان سرباز رزمی در یگان تکاوران ستاد کل فرماندهی عملیات ارتش رژیم اشغالگر خدمت می‌کرد و در سال 1996 به موساد ملحق شد. گفته می‌شود او از سال 2019 نایب رئیس موساد بود.

وب‌سایت خبری "میدل ایست آنلاین" انگلیس در ماه مه گذشته گزارش داده بود، معرفی دیوید بارنیا به عنوان رئیس جدید موساد تغییراتی منحصر به فرد در نحوه عملکرد این سازمان ایجاد خواهد کرد ولی ماهیت ماموریت‌ها و عملیات‌ها و اولویت‌های آن دچار تغییر نخواهد شد.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از "یوسی ملمن" کارشناس متخصص در امور امنیتی و اطلاعاتی تصریح کرد، این تغییرات در درجه نخست "سبک، ویژگی‌ها و شخصت" رئیس فعلی موساد و جانشین او را منعکس می‌کند اگر چه این دو در بیشتر عملیات‌های بزرگ این سازمان از سال 2019 با یکدیگر همکاری می‌کردند.

پربیننده ترین خبرها