نیروهای یمنی، مزدوران امارات را از شبوه و مأرب بیرون راندند

شنبه 22 آبان 1400 - 15:22

به دنبال پیروزی‌های نیروهای یمن در جبهه‌های مأرب و شبوه در شرق کشور و آزادسازی مناطق وسیعی در این استان‌ها، تحولات مهمی در جبهه‌های نبرد در حال وقوع است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، نیروهای یمنی کنترل تمام مواضع و مناطقِ تحت اشغال شبه‌نظامیان وابسته به امارات را در جبهه‌های مأرب و شبوه در دست گرفتند. مناطق "الدریهمی"، "الجاح"، "التحیتا"، "الجراحی"، "الخوخه" و ده‌ها روستای دیگر که بالغ بر 300 کیلومتر هستند، کاملا آزاد شده‌اند.

اهالی این مناطق از این استقرار نیروهای یمنی استقبال می‌کنند و تمام جاده‌ها و خیابان‌ها از جمله جاده "الحدیده- صنعا"، که سال‌ها بسته بودند، بازگشایی شدند.

در چارچوب واکنش‌ها به تحولات مهم در ساحل، "شورای انتقالی جنوب"- وابسته به امارات- شکست نیروهای‌‌شان در الحدیده را پذیرفته و در بیانیه‌ای اعلام کردند که این نیروهای طی 3 سال در هرگونه پیشروی به سمت شهر الحدیده شکست خورده‌اند. شورای انتقالی با متهم کردن دولت منصور هادی به خیانت، تأکید کرد که نیروهای شورای انتقالی در وضعیت محاصره و جنگ فرسایشی قرار گرفته‌اند و لذا در چارچوب استقرار مجدد برای دفاع از مناطق دیگر و مشارکت در نبرد با نیروهای دولت هادی در جبهه‌های متعدد به‌ویژه در مأرب و شبوه، تصمیم به عقب‌نشینی گرفته‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها