استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه ترکیه+ ویدیو

دوشنبه 24 آبان 1400 - 11:18

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وزیر خارجه ترکیه در محل وزارت امور خارجه استقبال کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) از مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه در محل وزارت امور خارجه استقبال کرد.

پس از استقبال حسین امیر عبداللهیان از مولود چاووش اوغلو در محل وزارت خارجه، دو طرف با هم به گفت و گو پرداختند.

روز گذشته (یکشنبه) وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای، سفر امروز (دوشنبه) مولود چاووش‌اوغلو به تهران برای دیدار با همتای ایرانی وی را تایید کرده بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری صبح امروز خود ضمن اعلام اینکه دستور کار مفصلی در مذاکرات میان وزرای خارجه ایران و ترکیه قرار دارد، گفت: مساله احداث سد بر روی حوزه آبریز دجله و رعایت حق‌آبه ایران و عراق توسط ترکیه، از جمله موارد مورد مذاکره در سفر چاووش اوغلو به تهران است.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد که در این سفر ابعاد مختلف روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد شد.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ۱۷ آبان ماه در پی ابتلای حسین امیرعبداللهیان به بیماری کرونا، در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، وضعیت سلامت وی را جویا شد و بهبودی عاجل او را مسئلت کرد. امیرعبداللهیان نیز با تشکر از اظهار لطف همتای ترکیه‌ای، ابراز امیدواری کرده بود که به زودی در تهران میزبان وی باشد.

پربیننده ترین خبرها