تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد بلاروس

تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد بلاروس
سه شنبه 25 آبان 1400 - 07:32

همزمان با اوجگیری بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، همزمان با هشدار دولت لهستان مبنی بر حرکت گروه دیگری از مهاجران به سمت گذرگاه‌های مرزی بین این کشور و بلاروس، اتحادیه اروپا در مسیر تشدید تحریم‌ها علیه حکومت الکساندر لوکاشنکو گام دیگری برداشت.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه خود در بروکسل مفاد تحریم‌های قبلی علیه بلاروس را به شکلی تغییر دادند که از این پس می‌تواند در مورد شرکت‌های هوایی، آژانس‌های مسافرتی و افراد دخیل در بحران مهاجرت در مرزهای این کشور با لهستان، لیتوانی و لتونی به اجرا درآید.

براساس این مقررات، دارایی‌های افراد حقیقی و حقوقی در اروپا مسدود و سفر آنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد. کمیسیون اروپا قرار است در روزهای آینده فهرست این افراد و نهادها را منتشر کند. این پنجمین دور از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس به‌شمار می‌رود.

طی هفته‌های اخیر و با وجود سرمای شدید منطقه، هزاران مهاجر که اکثر آنها اهل کشورهای خاورمیانه هستند با هدف ورود به قلمرو اتحادیه اروپا در جوار مرزهای بلاروس تجمع کرده‌اند.

اتحادیه اروپا حکومت بلاروس را متهم کرده که به تلافی تحریم‌هایی که به دلیل سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری تابستان گذشته علیه حکومت آن کشور وضع کرده است، مهاجران را با وعده عبور آسان از مرز به این کشور کشانده و با ایجاد این بحران قصد دارد به اتحادیه اروپا فشار بیاورد.

در مقابل حکومت بلاروس ضمن رد این اتهامات، اتحادیه اروپا را به دلیل جلوگیری از ورود مهاجران به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

لهستان، لیتوانی و لتونی در واکنش به این بحران، اقدامات امنیتی در مرزهای خود با بلاروس را تشدید کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها