زندان های عربستان و امارات شکنجه‌گاه حامیان آزادی بیان

زندان های عربستان و امارات شکنجه‌گاه حامیان آزادی بیان
سه شنبه 25 آبان 1400 - 14:49

دو سازمان حقوق بشری در گزارش هایی مستقل اعلام کرده اند زندان‌های عربستان و امارات قبرستان و شکنجه‌گاه خبرنگاران، نویسندگان، اهالی رسانه و آزاد اندیشان است.

العالم - درگوشی

رفتار نظام های سلطه‌جو از جمله عربستان و امارات آشکارا نقض ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر است؛ در این ماده آماده است: "هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمن‌های مسالمت‌آمیز است؛ هیچ‌کس نمی‌بایست مجبور به شرکت در هیچ انجمنی شود"

مقامات عربستان و امارات و برخی نظام های سرکوبگر حاکم مانند بحرین، آزادی شهروندان را سلب و از تاسیس احزاب مستقل جلوگیری می کنند، برای نمونه بحرین به تعقیب و سرکوب اعضای جمعیت حقوق بشری "حسم" می پردازند و بیشتر اعضای آن زندانی یا مفقود هستند.

نظام هایی که از هر صدایی وحشت دارند

سازمان حقوق بشر "سند" دیروز گزارش داد: مقامات عربستان با تمرکز بر سرکوب و ممنوعیت آزادی، زندان‌ها را به قبرستان خبرنگاران، نویسندگان و آزاداندیشان تبدیل کرده اند.

از سوی دیگر گروه حقوق بشر "منا" جمعه گذشته تاکید کرد: مقامات امارات از شکنجه برای مجازات افراد استفاده کرده و آنان را به امضای اعترافاتی علیه خود مجبور می کنند.

سازمان حقوق بشر سند اعلام کرده است: از 4 سال پیش همزمان با ولیعهدی محمدبن سلمان، مقامات عربستان زندان‌ها را مملو از خبرنگاران کرده‌اند و آزادی بیان در این کشور وجود ندارد؛ ترکی الجاسر، سامی الثبیتی، خالد العلکمی، حمزه السالم و مروان المریسی و .. از جمله این افراد هستند.

بازداشت خبرنگاران و در تنگنا قرار دادن آنان نقض آشکار آزادی مطبوعات و آزادی باین است بدین ترتیب مقامات سعودی به خاطر این اقدامات محکوم هستند.

امارات نیز شبیه عربستان است

هرچه که درباره عربستان گفته می شود بر امارات نیز منطبق است به گونه‌ای که سازمان حقوقی منا با دلیل و شواهد از شکنجه مخالفان و فعالان سیاسی با برق خبر داد.

پربیننده ترین خبرها