درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای مداخله در امور سودان

درخواست واشنگتن از تل‌آویو برای مداخله در امور سودان
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:03

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه دخالت‌های این کشور در سودان، مداخله رژیم صهیونیستی در امور سودان را نیز خواستار شد.

العالم - آمریکا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه گزارش دادند که «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، مداخله این رژیم در امور سودان را خواستار شد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه (دیروز) با گرینفیلد که در سفر منطقه‌ای به سر می‌برد، دیدار و با او درباره بحران سودان گفت‌وگو کرد.

بنا بر این گزارش، آمریکا در حال اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای مداخله در سودان جهت تشکیل دولت در این کشور است و در همین رابطه گرینفیلد مداخله این رژیم در سودان را خواستار شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این دومین درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مداخله در امور سودان است و پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیام مشابهی به مسئولان رژیم صهیونیستی داده بود.

«اولیویا دالتون» سخنگوی هیأت دائمی آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که گانتز و گرینفیلد درباره اهمیت بازگشت سودان به مرحله انتقالی تحت رهبری مسئولان غیرنظامی گفت‌وگو کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی چند هفته پیش نیز از تماس‌های این رژیم با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان خبر داده بودند.

ارتش سودان اخیرا وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرده و علاوه بر آن شورای حاکمیتی و دولت را منحل و شماری از مسئولان دولتی از جمله «عبدالله حمدوک» نخست وزیر، وزرا و مسئولان دیگر را بازداشت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها