روسیه: حملات اسرائیل به سوریه را رد می‌کنیم؛ اما پاسخ نظامی به آنها هم سازنده نیست

روسیه: حملات اسرائیل به سوریه را رد می‌کنیم؛ اما پاسخ نظامی به آنها هم سازنده نیست
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 09:20

روسیه نسبت به حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به سوریه اعتراض کرد و از تل‌آویو خواست آن را متوقف کند.

العالم - اروپا

به گزارش اسپوتینک، این اظهار نظر از سوی الکساندر لاورنتیف، فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه در جریان مذاکراتش در دمشق در قالب سفر هیئت روسی مطرح شد.

لاورنتیف در پاسخ به سوالی درباره حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار کرد: ما به شدت مخالف اقدامات غیرانسانی هستیم. می‌خواهیم با طرف اسرائیلی در تمام سطوح پیرامون احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و توقف حملات به توافق دست یابیم.

او در عین حال گفت: در این راستا پاسخ با اعمال زور غیرسازنده خواهد بود زیرا هیچ‌کس نیاز به جنگ در خاک سوریه ندارد.

فرستاده روسیه با وجود آن تاکید کرد: تدابیری که اسرائیل اتخاذ می‌کند به شکل شدیدی از چارچوب‌های قانون بین‌الملل خارج شده است.

او افزود: سوریه نباید به میدان تسویه حساب‌ها بین دشمنان از جمله دشمنان منطقه‌ای تبدیل شود. از این رو ما به اقدامات خود در این زمینه ادامه می‌دهیم و برای تحقق توقف این قبیل رویکردها تلاش خواهیم کرد.

سوم ماه جاری (نوامبر) رژیم صهیونیستی حمله‌ هوایی جدیدی با چندین موشک به منطقه‌ای مشرف به دمشق انجام داد که تلفات مادی برجای گذاشت.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سپتامبر حملات مستمر رژیم صهیونیستی در خاک سوریه را محکوم کرد وگفت، این حملات تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه و کل منطقه را از بین می‌برند.

نبنزیا افزود: تنها در ماه اوت بیش از ۷۶۰ حمله به مواضع نیروهای دولتی ثبت شده که منجر به مصدومیت ده‌ها سرباز سوری شده است.

لاورنتیف همچنین گفت: تلاش برای ایجاد شبه دولت‌ها در داخل سوریه غیرقابل قبول است و ضروری است حملات اسرائیل به سوریه تکرار نشوند.

وی دیدارها بین سوریه و روسیه را سازنده دانست و گفت ادامه خواهند یافت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها