ملابرادر: ذخایر ارزی افغانستان متعلق به مردم بوده و باید آزاد شود

ملابرادر: ذخایر ارزی افغانستان متعلق به مردم بوده و باید آزاد شود
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 17:21

معاون نخست وزیر طالبان در دیدار نمایندگان آلمان و هلند گفت که ذخایر ارزی مسدود شده در خارج از افغانستان، متعلق به مردم این کشور است و باید آزاد شود در غیر این صورت تاثیرات منفی آن متوجه همه خواهد شد.

العالم - آسیا

«ملا عبدالغنی برادر» و «عبدالسلام حنفی»، معاونین نخست وزیر دولت موقت طالبان، امروز با نمایندگان ویژه آلمان و هلند در امور افغانستان در کابل دیدار کرد.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان گفت که در این دیدار طرفین درباره روابط افغانستان با آلمان و هلند، کمک‌های بشردوستانه، و اوضاع اقتصادی افغانستان گفت‌وگو کردند.

ملا عبدالغنی برادر در این دیدار گفت که ذخایر ارزی مسدود شده در خارج از افغانستان، متعلق به مردم افغانستان است و باید آزاد شود.

برادر گفت: «سرمایه‌های مسدود شده مربوط مردم افغانستان است و ما می‌خواهیم جامعه بین المللی به وضعیت اقتصادی افغانستان توجه کند، وگرنه تاثیرات منفی آن به همه می‌رسد.»

مارکوس پوتزل، نماینده آلمان در افغانستان گفت که کشورش به کمک‌های بشردوستانه‌اش به افغانستان ادامه می‌دهد. وی همچنین از کمک 600 میلیون یورویی کشور‌ش به افغانستان خبر داد.

عبدالسلام حنفی در این دیدار گفت که افغانستان خواهان گسترش روابط با آلمان است.

وی افزود: «ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم تا تهدیدی را از خاک افغانستان متوجه منطقه و جهان نماید و در زمینه جلوگیری از کشت، قاچاق و تولید مواد مخدر تلاش می‌کنیم و در تلاش برای فراهم نمودن اقتصاد جایگزین با همکاری جامعه بین‌المللی برای کشاورزان می‌باشیم.»

حنفی از کشورهای آلمان و هلند و سایر کشورها خواست تا در بخش‌های گوناگون در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها