اوج گیری کرونا در اروپا؛ هلندی‌ها با پلیس درگیر شدند

اوج گیری کرونا در اروپا؛ هلندی‌ها با پلیس درگیر شدند
شنبه 29 آبان 1400 - 11:31

دولت‌های اروپایی با اوج گیری دوباره کرونا، مقررات جدیدی را برای اعمال محدودیت وضع کرده اند، شرایطی که خشم مردم این قاره را برانگیخته و در جدیدترین اعتراض‌ها، معترضان هلندی با نیروهای ضد شورش درگیر شدند که هفت مجروح به دنبال داشت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه دیلی‌میل، اوج‌گیری شیوع کرونا، اروپا را بار دیگر به کانون همه‌گیری در جهان تبدیل کرده و کشورهای اروپای مرکزی را به سمت اعمال قرنطینه سوق داده است.

در همین حال درگیری جمعه شب معترضان به محدودیت‌های کرونایی در شهر روتردام هلند هفت مجروح و حدود ۲۰ بازداشتی به دنبال داشت.

پلیس شهر روتردام این شمار مجروح طی درگیری‌های خشونت‌آمیز میان معترضان و پلیس را تایید کرد.

پاتریشیا وسل سخنگوی پلیس روتردام به خبرگزاری رویترز گفت: ما تیراندازی‌های هشداردهنده و مستقیم داشتیم چون اوضاع به گونه ای پیش رفت که ان افراد خطراتی ایجاد کرده بودند.

برخی در فضای مجازی تصاویری از مردی را منتشر کردند که به دلیل شلیک پلبس زخمی شده اما پلیس روتردام اعلام کرد که هنوز مشخص نیست این مرد به چه دلیل زخمی شده است.

دولت هلند اخیرا برخی محدودیت‌های کرونایی را در برابر موج جدید کرونا اعمال کرده اما موارد ابتلا روزانه همچنان بالانرین میزان از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور می باشد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند، درگیری ها آنقدر شدید بود که پلیس از قوطی های آب برای متفرق کردن معترضانی استفاده کرد که برخی اشیا را به آتش کشیده بودند.

اعتراض‌ها به اعمال محدودیت‌های کرونایی در حالی در شهر روتردام هلند به خشونت کشیده شد که پیش از این در برخی از شهرهای اروپا نیز اعتراض های مشابه‌ای برگزار شده بود.

اخیرا معترضان در منطقه لواردن واقع در شمال آمستردام نیز دست به اعتراض های مشابه زده بودند.

به گزارش ایرنا، پیشتر معترضان در شهر زالتسبورگ اتریش و همچنین چند شهر ایتالیا نسبت به اعمال محدودیت های کرونایی جدید تظاهرات کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها