جوانان قطری خواستار تحریم شرکت تحت حمایت رژیم صهیونیستی شدند

جوانان قطری خواستار تحریم شرکت تحت حمایت رژیم صهیونیستی شدند
شنبه 29 آبان 1400 - 12:50

پویش "جوانان قطری ضد عادی‌سازی روابط" خواستار لغو قرارداد همکاری وزارت حمل و نقل این کشور با شرکت تحت حمایت رژیم صهیونیستی Fenix شد. این درخواست در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت اخیرا قراردادی دیگر با آکادمی ورزشی Aspire Zone در قطر به امضا رسانده است.

العالم ـ آسیا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این پویش در توییت‌هایی عنوان کرد: ما بار دیگر مخالفت خود را با این همکاری اعلام می‌کنیم و خواستار لغو قرارداد با شرکت Fenix و ممنوع کردن فعالیت آن در قطر هستیم و از ملت قطر نیز می‌خواهیم این شرکت را تحریم کنند.

جوانان قطری همچنین از شورای مشورتی قطر خواستند از این موضع که بیانگر مخالفت ملت قطر با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، حمایت کرده و قانون مربوط به سال ۱۹۶۳ که هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شرکت‌های صهیونیستی یا شرکت‌های تحت حمایت رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌داند، به اجرا بگذارد.

جوانان قطری ضد عادی سازی، دسامبر سال گذشته کمپینی را علیه این شرکت اسرائیلی راه‌اندازی کرده و خواستار تحریم آن شد.

شرکت Fenix که مقر آن در امارات قرار دارد، اولین شرکت اماراتی است که رژیم صهیونیستی در آن سرمایه‌گذاری کرده است. همکاری رژیم صهیونیستی با این شرکت پس از عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل آویو در سپتامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شده است.

عادی سازی امارات و همکاری این کشور با رژیم صهیونیستی در حالی است که غرب در حال تحریم فلسطینیانی است که درحال مقابله با اشغالگری صهیونیست هاست و از این طریق درصدد حمایت از تل آویو و تضعیف فلسطینیان است.

نشریه تایمز دیروز (جمعه 28 آبان) اعلام کرد وزارت کشور انگلیس جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و قرار است پریتی پاتل وزیر کشور بریتانیا هفته آینده این موضوع را در پارلمان مطرح کند.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس نیز پیشتر اعلام کرده بود که «اقدامات لازم جهت تحریم جنبش حماس در انگلستان اتخاذ شده است» .

بر اساس اقدام یاد شده در صورت به تصویب رسیدن درخواست دولت انگلیس مبنی بر قرار دادن نام حماس در گروههای تروریستی در پارلمان این کشور، هر شخصی که عضویت وی در حماس و یا حمایتش از این جنبش به اثبات برسد، به حداکثر ۱۴ سال زندان محکوم خواهد شد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از همتای انگلیسی خود «بوریس جانسون» بخاطر اتخاذ چنین اقدامی تشکر و قدردانی کرده است.

پربیننده ترین خبرها