طالبان: حقوق همه کارمندان در افغانستان از امروز پرداخت می‌شود

طالبان: حقوق همه کارمندان در افغانستان از امروز پرداخت می‌شود
شنبه 29 آبان 1400 - 16:58

سخنگوی طالبان از پرداخت 3 ماه حقوق معوقه همه کارمندان در افغانستان به صورت یکجا از امروز خبر داد.

العالم - جهان اسلام

با گذشت چند ماه از سر کار آمدن طالبان، سخنگوی این گروه از پرداخت 3 ماه حقوق همه کارمندان دولت به صورت یکجا از امروز (شنبه) خبر داد.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت: از امروز حقوق تمام کارمندان در ماه‌های (از شهریور، مهر و آبان) به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

وی افزود: در ۷۸ روز کاری سه ماه گذشته ۲۶.۹۱۵ میلیارد افغانی درآمد کسب کرده و نقدینگی برای پرداخت کارمندان تامین شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این سازمان ملل در اقدامی مستقلانه حقوق 25 هزار و 500 کارمند اداره بهداشت افغانستان را با هزینه 8 میلیون دلار پرداخت کرده بود.

همچنین روز گذشته آلمان و هلند اعلام کردند که با هماهنگی با طالبان به صورت منظم حقوق کارمندان بخش بهداشت و آموزش و پرورش را پرداخت خواهند کرد.

در این راستا، روز گذشته نمایندگان ویژه آلمان و هلند با مقامات ارشد طالبان از جمله ملابرادر، معاون اول نخست وزیر این گروه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار نمایندگان آلمان و هلند بر حقوق زنان و لزوم آموزش آنها تاکید شده و اعلام شده است که هلند و آلمان آمادگی دارند حقوق کارمندان بخش بهداشت و آموزش و پرورش افغانستان را مستقیما از طریق سازمان‌های بین المللی پرداخت کنند.

طالبان نیز از این تصمیم استقبال کرده است.

از سوی دیگر «پیتر مایرر»، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوضاع افغانستان گفته است: افغانستان به دلیل وضع تحریم با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشور پول نقد موجود نیست.

مایرر ادامه داد: هر چند دولت در افغانستان تغییر کرده، اما کارکنانی که در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش و پرورش و خدمات آب و برق تغییر نکرده و حقوق این افراد پرداخت نشده است.

این درحالی است که شماری از نهادهای بین المللی تلاش می‌کنند تا برای حقوق کارمندان اداره بهداشت و آموزش و پرورش افغانستان را به صورت مستقل پرداخت کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها