عصائب اهل الحق: اقدام انگلیس علیه حماس همسو با تاریخ سیاه لندن درحمایت از اسرائیل است

عصائب اهل الحق: اقدام انگلیس علیه حماس همسو با تاریخ سیاه لندن درحمایت از اسرائیل است
يکشنبه 30 آبان 1400 - 14:09

جنبش عصائب اهل‌ الحق ضمن محکوم کردن اقدام انگلیس در "تروریستی" خواندن جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که این اقدام بر حمایت مطلق انگلیس از شهرک‌نشینان اسرائیلی در اراضی فلسطین تاکید دارد.

العالم - عراق

جنبش عصائب اهل‌ الحق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام انگلیس کاملا با تاریخ سیاهش در حمایت از منافع رژیم صهیونیستی پس از جنایت اعلامیه بالفور همسو است که برای کاشتن غده‌ سرطانی در پیکره امت ما تاسیس شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، انگلیس با اعلام این اقدامش بر سیاست‌های خبیثانه خود در منطقه و حمایت بی‌وقفه از آن و حمایت تمام قد از شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر در اراضی فلسطینی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این تعدی آشکار، ارائه پیروزی خیالی به صهیونیست‌هایی است که ملت فلسطین آنها را به صورت پیاپی شکست‌ داده است و پایان صهیونیست‌ها پس از اینکه ابهت آنها طی مبارزه طولانی‌مدت شکسته شد، حتمی است. فلسطینیان زیر بار باطل نمی‌روند و تسلیم آن نمی‌شوند. این اقدام انگلیس در راستای اقدامات استعمارگرایانه قدیمی خود است. پس از اینکه لندن فهمید که اشغالگران نژادپرست در فلسطین با انواع مختلف مقاومت مواجه است و موجودیت و ابقای آن تهدید می‌شود، به سمت این اقدام روی آورد و این اقدام انگلیس یکدلی بشردوستانه‌ای با مسأله عادلانه فلسطین ایجاد کرد.

جنبش عصائب اهل الحق همچنین اعلام کرد، تجاوز بی‌وقفه علیه رویکرد مقاومت در برابر استکبار در هر نقطه‌ای از جهان بر هر شخص باهوشی آشکار شده است و سیاست‌های آمریکا و انگلیس در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است که دست پرورده و نوکر این دو کشور است و این امر دالّ بر خواری، ضعف و عجز و ناتوانی استکبار در برابر شکست مقاومت است که پیروزی‌های میدانی محقق کرده است.

عصائب اهل الحق عراق در بیانیه خود از دو امت اسلامی و عربی و نیز تمامی آزادگان جهان خواست که از مسأله محق فلسطین حمایت کرده و با سیاست‌های انگلیس و آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالفت کنند که به مثابه شر مطلق است و در همه ضرر و زیان‌ها به ملت‌ها و کشورهای منطقه دست دارد.

وزیر کشور انگلیس پیشتر اعلام کرد که حماس در این کشور غیرقانونی اعلام شده و به طور کامل ممنوع‌الفعالیت شده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم از گزارش‌ها درباره تصمیم وزارت کشور انگلیس برای درج شاخه سیاسی و نظامی حماس در لیست تروریسم استقبال کرد.

پربیننده ترین خبرها