رزمایش نظامی اوکراین در نزدیکی مرز روسیه

رزمایش نظامی اوکراین در نزدیکی مرز روسیه
يکشنبه 30 آبان 1400 - 22:36

در حالی که تنش میان اوکراین و روسیه طی روزهای اخیر به شدت افزایش یافته، کی‌یف اقدام به برگزاری رزمایشی نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه کرده است.

العالم - اروپا

نیروهای مسلح اوکراین در اقدامی تحریک آمیز، رزمایش نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار کردند.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین مدعی شده‌ که روسیه قصد دارد در سال 2022 به اوکراین حمله کند.

وی در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

ژنرال «کایرلو بودانوف» صبح شنبه در توضیح این ادعا، گفت: چنین حمله‌ای احتمالاً شامل حملات هوایی، توپخانه‌ای و زرهی و به دنبال آن حملات هوایی در شرق، حملات آبی خاکی در «اودسا» و «ماریوپول» و تهاجم کوچکتر از طریق کشور همسایه بلاروس خواهد بود.

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفته بود: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که نگرانی‌های این کشور به صورت گسترده با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته شده اما از بیان این موضوع که آیا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مسکو به دنبال حمله به اوکراین بوده، خودداری کرد.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه هفته پیش ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌‌های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها