پاسخ وزیر خارجه عراق به شبکه عبری زبان درباره عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی

پاسخ وزیر خارجه عراق به شبکه عبری زبان درباره عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 1 آذر 1400 - 11:30

وزیر خارجه عراق گفت که این کشور هرگز با رژیم صهیونیستی سازش نخواهد کرد و علاوه بر مسأله فلسطین، جامعه عراق پذیرای این مسأله نخواهد بود.

العالم ـ عراق

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه حضور در کنفرانس «گفت‌و‌گوی منامه» در بحرین گفت که عراق برنامه‌ای برای عادی‌سازی روابط در آینده با رژیم صهیونیستی ندارد.

او به شبکه عبری‌زبان آی۲۴، گفت که این موضوع دلایل بسیاری دارد که به گفته او توضیح آن‌ها زمان زیادی نیاز دارد. فؤاد حسین در این خصوص گفت که عدم سازش عراق با رژیم صهیونیستی علاوه بر موضوع فلسطین، به ویژگی‌های جامعه عراق مربوط می‌شود.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه عراق جزئی از راه‌حل مشکلات منطقه است و نقش بزرگی برای حل تنش میان کشورها بازی می‌کند، به تلاش‌های بغداد برای حل اختلافات ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و در پایان گفت که نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری عراق را ترک خواهند کرد.

سخنان فؤاد حسین پس از آن بود که «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی وی در سخنرانی خود، ابراز امیداواری کرد که کشورهای دیگر منطقه نیز به توافقات سازش با رژیم اشغالگر قدس بپیوندند. او مدعی شد که توافقات موسوم به «ابراهیم» ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران نیست.

به گزارش فارس، تأکید وزیر خارجه عراق بر عدم سازش با رژیم اسرائیل در حالی است که برگزاری نشستی با محوریت عادی‌سازی روابط با این رژیم در شهر اربیل که در ابتدای مهر ماه صورت گرفت، با واکنش تند تمامی سطوح جامعه و محافل سیاسی عراق همراه شد و شورای عالی قضایی این کشور، حکم بازداشت مشارکت کنندگان در نشست مذکور را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها