امیدواری تشکیلات خودگردان برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی

امیدواری تشکیلات خودگردان برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی
دوشنبه 1 آذر 1400 - 14:38

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن ابراز امیدواری برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی، گفت این جزء الزامات واشنگتن در قبال رام‌الله است.

العالم - فلسطین اشغالی
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار است بزودی به روسیه سفر کند، ابراز امیدواری کرد کنسولگری آمریکا در شرق قدس اشغالی بازگشایی شود.

عباس در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» در آستانه سفر به سوچی، گفت انتظار تشکیلات خودگردان از آمریکا این است که کار کنسولگری خود در قدس شرقی را از سر بگیرد.

به نوشته ریانووستی، وی توضیح داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به رام‌الله تاکید کرد کنسولگری این کشور در قدس شرقی «برای ارائه خدمات به فلسطینی‌ها طراحی شده و مستقیماً با وزارت امور خارجه [آمریکا] و مستقل از سفارت آمریکا در اسرائیل، ارتباط خواهد داشت».

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه افزود: «تصمیم برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس بخشی از تعهدات دولت آمریکا است. ما چیزی غیر از این را نمی‌پذیریم، زیرا قدس شرقی از سال ۱۹۶۷ یک شهر اشغالی بوده و پایتخت ابدی کشور فلسطین است».

ابومازن در بخش دیگری از این مصاحبه نیز خبر داد که انتخابات ریاستی و پارلمانی در فلسطین پس از اجازه مقامات رژیم صهیونیستی برای رأی‌گیری در قدس شرقی برگزار می‌شود.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره اظهار داشت: «به محض دریافت مجوز برگزاری انتخابات در قدس، آن را برگزار خواهیم کرد، پیش از این بر اساس توافقات امضا شده بین دو طرف، انتخابات در بیت‌المقدس برگزار خواهد شد».

به گزارش فارس، عباس در اواخر فروردین ماه از تعویق انتخابات در کرانه باختری خبر داده بود. به گفته وی، دلیل این تصمیم، امتناع تل‌آویو برای مجوز دادن به برگزاری انتخابات برای هیأت‌های حاکمه فلسطین در قدس شرقی بوده است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر برنامه دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با ابومازن در شهر سوچی در روز سه‌شنبه، گفت در این دیدار راه‌های احیای روند سیاسی پایان دادن به مناقشات فلسطین بررسی می‌شود

پربیننده ترین خبرها