نقش رژیم بدوی آل خلیفه در مصاحبه رسانه صهیونیستی با وزیر خارجه عراق

نقش رژیم بدوی آل خلیفه در مصاحبه رسانه صهیونیستی با وزیر خارجه عراق
دوشنبه 1 آذر 1400 - 17:55

وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس امنیت ملی "گفت‌وگوهای منامه"، با شبکه تلویزیونی "آی نیوز 24" رژیم صهیونیستی مصاحبه کرده، که برخی معتقدند این مصاحبه مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط میان بغداد و تل‌آویو است.

العالم- درگوشی

این مصاحبه "فواد حسین" با یک رسانه صهیونیستی با واکنش‌های گسترده عراقی‌ها همراه شده، که ایده عادی‌سازی با رژیم اشغالگر را قویا رد می‌کنند و حامی سرسخت قضیه فلسطین و ملت فلسطین هستند. همین امر باعث شد وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تأکید کند: این کانال اسرائیلی با جعل هویت و معرفی خود با نام موسسه‌ای دیگر با وزیر امور خارجه عراق مصاحبه کرد و از صحت ادعای این کانال اطمینان حاصل نشد به ویژه که رئیس دستگاه دیپلماسی چه در این کنفرانس و یا مصاحبه‌های تلویزیونی متعدد بر «نه به عادی‌سازی» تاکید کرده است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که موضع وزارت امور خارجه عراق طبق معمول موضع ثابت و حمایتی عراق از مساله فلسطین، تحقق حقوق مشروع و کامل مردم فلسطین و مخالفت قاطع با عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل است و دولت عراق این موضع را اولویت خود می‌داند.

گرچه ما تمایل داریم ادعای وزارت خارجه عراق مبنی بر اقدام رسانه مذکور اسرائیلی بر جعل هویت و معرفی خود با نام موسسه‌ای دیگر را تایید کنیم، ولی شخصیت‌های ذی‌نفوذ عراقی باید در کشورهایی مانند بحرین و امارات محتاطانه رفتار و اقدام کنند؛ زیرا چنین اماکنی به چراگاهی به صهیونیست‌ها تبدیل شده و آنها در تمام ارکان دولت‌های این کشورها نفوذ کرده‌اند به‌ویژه اینکه عراق یکی از هدف‌های اسرائیل و رژیم‌های مرتجع و سازشکار عربی و در راس آنها رژیم بدوی ال خلیفه در بحرین است تا این کشور را به عادی‌سازی سوق دهد.

هیچ‌یک از مسئولان عراقی- از هر طیف سیاسی، مذهبی و نژادی که باشند- جرات عدول از خط قرمز ملت عراق و گروه‌های مقاومت عراق را ندارند و این خط قرمز عادی‌سازی با اسرائیل است و کسی این خط قرمز را نقض کند دست به خودکشی سیاسی می‌زند. همانطور که فواد حسین در جریان سخنرانی خود در این اجلاس و در پاسخ به سوالی در مورد الحاق عراق به معاهده ابراهیم گفت که این امر در آینده‌ای کوتاه دشوار و تقریبا غیرممکن است و موانع زیادی در برابر آن وجود دارد.

با توجه به شناختی که از ماهیت ملت عراق و مواضع اصولی و تاریخی مرجعیت دینی در نجف اشرف داریم، می‌توانیم عبارت دیگری را به سخنان وزیر خارجه عراق در منامه بیفزاییم یعنی این عبارت :"عادی‌سازی به زودی اتفاق نمی‌افتد، بعدا نیز اتفاق نخواهد افتاد.. هرگز اتفاق نخواهد افتاد."

همین دلایل بود که کنفرانس خائنانه "صلح و احیا" را که در 24 سپتامبر گذشته در شمال عراق و با حضور شماری از گمراهان و مزدوران و خائنان برگزار شد، ناکام گذاشت. مشارکت‌کنندگان در این نشست خواستار عادی‌سازی با اسرائیل شده بودند. دولت عراق یک روز بعد از این نشست، در بیانیه‌ای درخواست‌ها برای عادی‌سازی را رد کرد و دستگاه قضایی عراق نیز سازمان‌دهندگان نشست را تحت تعقیب پیگرد قضایی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها