درخواست لاپید از ترکیه برای تعطیل کردن دفاتر حماس

درخواست لاپید از ترکیه برای تعطیل کردن دفاتر حماس
سه شنبه 2 آذر 1400 - 11:28

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دولت آنکارا خواست ضمن پایان دادن به حمایت‌ها از جنبش حماس، تمام دفاتر این گروه در ترکیه را نیز تعطیل کند.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از اینکه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی یک گروه ۵۰ نفره از فلسطینیان را در کرانه باختری بازداشت کردند و مدعی شدند که آنها از استانبول مورد هدایت قرار گرفته بودند، تل‌آویو نیز خواستار تعطیلی دفاتر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ترکیه شد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از ترکیه خواست تمام دفاتر گروه حماس فعال در این کشور را ببندد و آنکارا نیز به حمایت‌ها از این گروه پایان دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، لاپید که این اظهارات را یک روز پیش از عملیات شهادت‌طلبانه موفق یک فلسطینی در قدس اشغالی به زبان می‌راند، گفت: «دفاتر حماس در استانبول تعطیل خواهند شد. ما باید از این اقدامات شنیع تروریسم علیه اسرائیلی‌ها در همه جا و تحت هر شرایطی جلوگیری کنیم».

وی از کشورهای دیگر خواست تا از دولت انگلیس پیروی کرده و مانند لندن، فعالیت تمام شاخه‌های گروه حماس را به طور کامل ممنوع، آن را تروریستی اعلام کرده و از تمایز بین شاخه‌های سیاسی و نظامی آن دست بردارد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل در این‌باره اظهار داشت: «کشورهای جهان باید مانند انگلیس عمل کنند و حماس را غیرقانونی اعلام نمایند».

این ادعاها پس از آن مطرح شد که آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی شد یک هسته اصلی حماس را منهدم کرده و ۵۰ نفر از عوامل آن را دستگیر کرده است.

طبق ادعای شاباک، این هسته حماس از داخل ترکیه و توسط «صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی این گروه «زکریا نجیب» یکی از اعضای این سازمان که در سال ۲۰۱۱ در تبادل با «گیلعاد شالیت» از زندان آزاد شد، رهبری می‌شد. گفته می‌شود که آنها به نمایندگی از حماس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۱ نوامبر)، خبر تیراندازی در «باب السلسله» یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی در بخش قدیمی قدس و کشته و زخمی شدن پنج صهیونیست، توجه همه را به خود جلب کرد.

ماجرا از این قرار بود که «فادی ابوشیخدم» از ساکنان اردوگاه «شعفاط» در قدس و یکی از آموزگاران مدرسه الراشدیه، که به اعلام جنبش حماس از رهبران این جنبش در قدس به شمار می‌رفت، در حالی که برای لو نرفتن لباس ویژه یهودیان حریدی را پوشیده و سلاح «کارلو» در دست داشت، در نزدیکی باب السلسله، موفق به انجام یک عملیات استشهادی شد که طی آن یک شهرک‌نشین صهیونیستی به هلاکت رسید و چهار شهرک‌نشین و نیروی نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

جنبش حماس فادی ابوشیخدم را از رهبران خود در قدس اشغالی معرفی کرد و در واکنش به این عملیات گفت که این عملیات در چارچوب پاسخ طبیعی به جنایات رو به افزایش در قدس اشغالی انجام شده است و بر ادامه انقلاب ملت فلسطین علیه اشغالگر صهیونیستی و ناتوانی اشغالگر در خاموش کردن این انقلاب تأکید می‌کند.

این در حالی است که «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس را ممنوع کرده است.

پربیننده ترین خبرها