سفیر یمن در ایران:

جنگ یمن فقط نظامی نیست/ متجاوزان غرامت پرداخت کنند

جنگ یمن فقط نظامی نیست/ متجاوزان غرامت پرداخت کنند
سه شنبه 2 آذر 1400 - 12:11

سفیر یمن در ایران گفت: جنگ امروز در یمن فقط یک جنگ نظامی نیست، بلکه جنگی در سطوح مختلف فرهنگی، تمدنی، نظامی است.

العالم - یمن

ابراهیم محمد دیلمی، سفیر یمن در کشورمان امروز در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین موضوع یمن؛ محور تحول و خودباوری جهان اسلام که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این همایش، گفت: جنگ یمن، جنگ مظلومان در برابر مستکبران است و ما شاهد مقاومت همه جانبه مردم یمن در برابر مستکبران هستیم.

وی با بیان اینکه خیزش اسلامی مردم یمن در برابر متجاوزان و مستکبران تمدنی است، افزود: شهید الحوثی در مقابله با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی تاکید داشت و می‌گفت که باید جهان اسلام برای مبارزه با این طرح‌های استعماری و استکباری متحد شوند و با اتکا به خداوند در این مسیر حرکت کنند.

سفیر یمن در تهران اضافه کرد: او تأکید داشت که در این راستا باید مسلمانان اختلافات و درگیری‌ها را کنار بگذارند و در برابر طرح‌های استکباری صهیونیستی و آمریکایی با یکدیگر متحد شود. این شهید می‌گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بر جهان اسلام تسلط پیدا کنند و باید مسلمانان در این ارتباط با یکدیگر متحد شوند تا این طرح‌های استکباری با شکست روبرو شود.

دیلمی با اشاره به تظاهرات روز گذشته مردم یمن، گفت: حضور مردم یمن در شهر صنعا برگزار شد که بار دیگر بر مبارزه با طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی تاکید کردند.

وی بابیان اینکه تجاوزی که به یمن صورت گرفته‌است، یک جنگ آمریکایی - صهیونیستی و سعودی است، گفت: مردم یمن در این تظاهرات تاکید کردند که به پایداری خود در برابر متجاوزان ادامه می‌دهند. جنگ امروز در یمن فقط یک جنگ نظامی نیست، بلکه جنگی در سطوح مختلف فرهنگی، تمدنی، نظامی است.

سفیر یمن در تهران با بیان اینکه مقاومت مردم یمن در برابر متجاوزان به الگویی برای جهان اسلام برای مقابله با طرح‌های استعماری آمریکا و صهیونیست‌ها تبدیل شده است، گفت: متجاوزان، یمن را ضعیف تصور می‌کردند و فکر می‌کردند که می‌توانند به راحتی در آن پیروز شوند اما اکنون یمن به مکانی برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی تبدیل شده است و مقاومت در این منطقه ادامه دارد تا پیروزی نهایی محقق شود.

دیلمی گفت: خواسته‌های مردم یمن در برابر متجاوزان به حق است، همه متجاوزان باید این سرزمین را ترک کنند و خواسته دیگر مردم یمن پرداخت غرامت عادلانه از سوی متجاوزان به مردم یمن به خاطر تحمیل این جنگ چندساله است.

سفیر یمن در تهران همچنین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن تشکر و قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها