در نشست خبری مطرح شد:

وزیر کشور: طرح تردد شبانه برای درآمدزایی دولت نبود

وزیر کشور: طرح تردد شبانه برای درآمدزایی دولت نبود
سه شنبه 2 آذر 1400 - 13:40

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید براینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه برای درآمدزایی دولت نبود،گفت: با توجه به تغییر شرایط پروتکل‌های بهداشتی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

العالم - ایران

احمد وحیدی در نشست خبری با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز موضوعاتی مربوط به مصوبات قبلی ستاد ملی کرونا مورد بحث قرار گرفت و این مصوبات ممکن است با توجه به تغییر شرایط مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بازنگری‌ها با توجه به تغییر شرایط انجام می‌شود، اضافه کرد: امروز همچنین درباره نوسازی پروتکل‌ها بحث شد. با توجه به مجموعه مبانی علمی باید در پروتکل‌های جدید بازنگری و اصلاح داشته باشیم و این موضوع مورد بحث قرار گرفت و هفته آینده در صورت ضرورت با توجه به شرایط، در مورد پروتکل‌ها بازنگری می‌کنیم.

وزیر کشور لغو محدودیت‌ها را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: در این جلسه علاوه بر بحث لغو این محدودیت‌ها، بر لزوم مراقبت از اعمال پروتکل‌های کنونی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی تاکید شد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: از همه دانش‌آموزان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از اولیا و مربیان درخواست می‌کنیم دانش آموزان را برای رعایت پروتکل‌ها توجیه کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین میزان تاثیرات واکسیناسیون برای مقابله با کرونا بررسی شد. آمارها نشان می‌دهد که میان واکسینه شدن و کاهش مرگ و میر و ابتلا به کرونا پیوستگی وجود دارد و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی عنوان کرد: وزارت بهداشت در تلاش است با استفاده از منابع علمی و تجربی رابطه واکسیناسیون و میزان مرگ و میر را بررسی کند و کسانی که نظری غیر از این در مورد واکسیناسیون دارند با وزارت بهداشت تبادل نظر کنند.

وی تصریح کرد: اینکه عده ای تلاش کنند مساله را به شکل غیرعلمی در کف خیابان مطرح کنند مبانی درستی ندارد و اگر حرف علمی دارند وزارت بهداشت آماده شنیدن ادعاهای این افراد است.

وزیر کشور یادآور شد: امروز هم آمارها و تجربه ما نشان می‌دهد که واکسیناسیون با میزان مرگ و میر نسبت مستقیم داشته است و این هم از موضوعاتی است که در نشست امروز بر آن تاکید شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در مورد طرح شهید سلیمانی گفت: یکی از مبانی این طرح بیماریابی است که برای هوشمندسازی امر لازمی است و با توجه به اینکه در شرایط خوبی قرار داریم باید مراقبت کنیم که پیک کرونا دوباره برنگردد و لازمه این پیشگیری اجرای بهتر این طرح است.

پربیننده ترین خبرها