دفن جنین مهاجر عراقی در مرزهای لهستان + تصاویر

دفن جنین مهاجر عراقی در مرزهای لهستان + تصاویر
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 11:34

گروهی از مسلمانان، روز سه‌شنبه جسد بی‌جان یک نوزاد عراقی که پیش از تولد جان خود را از دست داد در یک مقبره اسلامی در مرزهای لهستان به خاک سپردند.

العالم- عراق

به گزارش العالم، پدر و مادر این جنین پسر در میان کسانی بودند که به امید عبور از مرز لهستان و ورود به اتحادیه اروپا، خود را به بلاروس رسانده بودند اما پس از چندین هفته آوارگی حالا در بیمارستانی در لهستان بستری هستند و فرزندشان با نمازی که یک امام جماعت مسلمان تاتار بر پیکر او خواند به خاک سپرده شد.

یک پلاک ساده که اسم این جنین "هلیکاری داکر" بر روی آن نوشته شده، روی قبر قرار داده شده است.

در این مراسم چند نفر دیگر از افراد مسلمان بومی حاضر بودند و برای روح این نوزاد طلب آرامش کردند. این مسلمانان از جامعه تاتارهایی هستند که برای قرن‌ها در لهستان زندگی می‌کنند.

"الکساندر علی بازاروویچ" که امام جماعت این گروه مسلمانان را برعهده دارد می‌گوید مدت زیادی منتظر آمدن پدر و مادر این فرزند شده اما پس از آنکه خبری از آنها نشد، به همراه چندین نفر دیگر از مسلمانان مراسم دفن این نوزاد را انجام داده‌اند. مادر نوزاد تحت شرایط بسیار ناگوار در بیمارستان بستری است و پدرش هم در کمپ پناهجویان حضور دارد.

خبرگزاری فرانسه تصریح کرد، قبر این جنین در کنار قبر شهروند یمنی "محمد مرشد الریمی"( 37 ساله) و شهروند 19 ساله سوری "احمد الحسن" و یک مهاجر ناشناس دیگر واقع است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها