پدافند قدرتمندِ روسیه؛ ترکیب اس 500 و اس 550 برای مقابله با موشک‌های ابرفراصوت

پدافند قدرتمندِ روسیه؛ ترکیب اس 500 و اس 550 برای مقابله با موشک‌های ابرفراصوت
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 14:43

مقام وزارت دفاع روسیه از شبکه جدید پدافند هوایی روسیه شامل سامانه اس 500 و اس 550 برای مقابله با موشک‌های مافوق صوت و فضایی دشمن خبر داد.

العالم - اروپا

یک منبع وزارت دفاع روسیه می‌گوید که روسیه قصد دارد از سامانه اس-500 و اس-550 به صورت مشترک برای دفاع در برابر موشکها و تهدیدات فضایی استفاده کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این مقام نظامی روسیه گفته، اس-550 جایگزین اس-500 نخواهد شد چرا این سامانه پیشرفته تر از نوع اس-500 نیست و در واقع نسخه سبکتر آن است و اهداف رزمی آن متفاوت تر از نوع قبلی است.

وی افزود: اس-500 و اس-550 شبکه جدید دفاع هوایی روسیه خواهند بود و از اهداف و تاسیسات استراتژیک در برابر موشکهای مافوق صوت محافظت خواهند کرد. در واقع ترکیب این سامانه‌های پدافندی جدید با سامانه اس-350 و سیستمهای برد کوتاه در برابر تمامی اهداف متخاصم موثر خواهد بود.

روسیه اخیرا از تکمیل آزمایش سامانه دفاع هوایی جدید خود با قابلیت رهگیری با موشک‌های بالستیک قاره پیما، کروز، ابرفراصوت خبر داده است.

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه گفته که روسیه آزمایش سامانه موشکی زمین به هوای اس-۵۰۰ خود را تکمیل کرده و عرضه آن به نیروهای مسلح شروع شده است.

اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز مافوق صوت و هواپیماها را رهگیری کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

سامانه جدید موشکی ضد هوایی اس ـ 550 هم که بر اساس سامانه اس-500 (پرومتئوس) ساخته می شود، اولین سامانه متحرک ضد موشکی و دفاع ضد فضایی جهان خواهد شد که قادر به نابودی مؤثر بالستیک بین قاره‌ای است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها