اعتراف دیرهنگام صهیونیست‌ها به تداوم شکست از ایران

اعتراف دیرهنگام صهیونیست‌ها به تداوم شکست از ایران
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 15:26

"استراتژی دولت قبلی تحت رهبری بنیامین نتانیاهو شکست خورد؛ زیرا در لغو توافق [هسته‌ای با ایران] نقش داشت و در آن زمان بود که ایرانی‌ها پیشروی کردند. آزمودن نتایج سیاسی برای سوق دادن آمریکا به سمت لغو توافق حاصل شده، منجر به پیشروی چشمگیر و دراماتیک ایران در این تهدید شد و امروز به ابعادی رسیده است که قبلا نبود..این یک شکست محسوب می‌شود." این بخشی از اظهارات "عاموس گلعاد" مدیرکل سابق سیاسی- امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.

العالم- درگوشی

این اظهارات گلعاد، که در حال حاضر رئیس بخش سیاسی و امنیتی در وزارت "امنیت اسرائیل" است، درباره خطای این رژیم در تحریک علیه توافق هسته‌ای و مجبور کردن "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خروج از این توافق نشان‌دهنده وضعیت هیستریک است که اسرائیل به خاطر ایران دچار آن شده و همچنین در سیاست‌هایش سردرگم شده است و فکر می‌کند می‌تواند با بازی کردن نقش "بچه لوس" با غرب و به‌ویژه آمریکا، خواسته‌های خود را عملی کند.

گلعاد در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گوشه‌ای دیگر از این تناقض و سردرگمی چشمگیر در "کادر رهبری اسرائیل" درخصوص توافق هسته‌ای را فاش کرد و گفت: "ما با آزمودن نتایج در سیاست موفق نشدیم، زیرا توانایی‌های مقابله با ایران را بر اساس این فرض که توافق رعایت می‌شود، توسعه ندادیم.. ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش، بر این اساس کار کرد که توافقی حاصل شده و رئیس موساد برای تضعیف توافق کار کرد و در نهایت به لغو این توافق رسیدیم و ایران پیشرفت کرد."

به نظر می‌رسد "نفتالی بنت" نخست‌وزیر فعلی اسرائیل اصرار دارد سیاست بچه لوس، که سلفش "بنیامین نتانیاهو" مبدع آن بود، دنبال کند؛ زیرا که او، روز گذشته طی سخنانی گفت: "اسرائیل به آزادی عمل خود برای اقدام علیه ایران ادامه خواهد داد، حتی اگر آمریکا به توافق 2015 ایران بازگردد. در هر صورت، حتی اگر بازگشتی به توافق صورت بگیرد، البته اسرائیل طرف معامله نیست و اسرائیل متعهد به توافق نیست."

از میان این‌همه عجز و سردرگمی هیستریکیِ رهبران رژیم اسرائیل در مقابله با ایران اظهارات "آویگدور لیبرمن" وزیر دارایی این رژیم قابل تأمل است؛ زیرا او "فاصله‌ای" که صهیونیست‌ها آن را برای دستیابی ایران به بمب اتمی تعیین کرده‌اند، دور خوانده و مدعی شده است که ایران می‌تواند در بازه زمانی پنج ساله به بمب اتمی دست یابد. لیبرمن، که روز گذشته در نشستی درباره برنامه‌ریزی نظامی تل‌آویو علیه ایران صحبت می‌کرد، افزود که چنین پیشرفتی تحت تاثیر مذاکرات کنونی ایران با قدرت‌های جهانی بر سر یک توافق جدید، قرار نخواهد گرفت.

حتی برای همپیمانانِ غربیِ اسرائیل نیز محرز شده که تمام اظهارات و بیانیه‌های رهبران صهیونیستی درباره ایران با واقعیت فاصله زیادی دارد و لذا دیگر این داد و بیدادهای این بچه لوس، غربی‌ها را مثل گذشته تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ زیرا آمریکا نیز به اشتباه خود در خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران پِی برده است؛ خروجی که نتایج معکوسی برای آمریکایی‌ها داشته است.

پربیننده ترین خبرها