انگلیس بزرگترین پایگاه آموزشی خود در کانادا را به غرب آسیا منتقل می‌کند

انگلیس بزرگترین پایگاه آموزشی خود در کانادا را به غرب آسیا منتقل می‌کند
چهارشنبه 3 آذر 1400 - 17:18

پس از رزمایش مشترک اخیر نیروهای انگلیسی در عمان، منابع این کشور خبر دادند که لندن قصد دارد بزرگترین پایگاه آموزشی نیروهای خود در کانادا را به شرق عمان منتقل کند.

العالم - اروپا

روزنامه انگلیسی «تلگراف» خبر داد که ارتش انگلیس بزرگترین پایگاه آموزشی خود در کانادا به عمان منتقل می‌کند.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد که انتظار می‌رود «بن والاس» وزیر دفاع این کشور این هفته رسما اعلام کند که نیروهای انگلیس پایگاه «سفیلد» در استان «آلبرتای» کانادا را که از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده نیروهای انگلیسی بوده، ترک خواهند کرد.

طبق این گزارش، در پایگاه مذکور هزاران نظامی انگلیسی آموزش دیده‌اند و این پایگاه به صورت دائم میزبان ۴۰۰ نظامی انگلیسی است.

تلگراف اضافه کرد که قرار است پایگاه جدید در شهر ساحلی «الدقم» واقع در شرق کشور عمان مستقر شود و این پایگاه بزرگترین میدان آموزشی برای تانک‌های انگلیسی خواهد بود.

یک منبع در وزارت امور خارجه انگلیس در این خصوص به تلگراف گفت: «اگر شما تنها ۱۴۸ تانک داشته باشید و ۲۲ فروند آن در کانادا سرگردان باشد، این یعنی این ۲۲ تانک آماده نیستند و برای عملیات‌ها در دسترس قرار ندارند».

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اضافه کرد: «اگر تمرینات با این تانک‌ها در لهستان یا الدقم برگزار شود، منطقی است که آن‌ها از نظر عملیاتی یا بازدارندگی اثرگذاری بیشتری داشته باشند».

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس نیز خاطر نشان کرد که پایگاه سفیلد تا قبل از سال ۲۰۲۳ بسته نخواهد شد چراکه برای دو سال آینده در نظر گرفته شده است که تمرینات گسترده‌ای در این پایگاه با تانک برگزار شود.

در پایان این گزارش آمده است، به‌رغم آنکه پایگاه مذکور بعدها بسته خواهد شد، اما لندن بخشی کوچکی از نیروهای خود را در کانادا حفظ خواهد کرد و با شرکای خود در این کشور در ارتباط خواهد بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که وزارت دفاع انگلیس آبان‌ماه گذشته از تمرین مشترک نظامیان انگلیسی و عمانی خبر داده بود.

وبگاه «دیفنس جورنال» در این خصوص خبر داده بود که این تمرین‌ها شامل تمرین گشت‌زنی، فرار خلبان و خنثی سازی مهمات انفجاری (EOD) و تکنیک‌های جست‌وجو است.

ارتش انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که صحرای عمان یک منطقه آموزشی عالی برای این تمرینات و محیطی واقع‌بینانه برای آموزش مأموریت‌هاست.

وزارت دفاع انگلیس چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳.۸ میلیون پوند برای توسعه پایگاه الدقم و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند اختصاص داده است.

وزیر وقت دفاع انگلیس از برنامه های لندن برای سه برابر کردن مساحت این پایگاه نظامی در عمان خبر داد و گفت: «دوستی طولانی مدت بین انگلیس و کشورهای حوزه خلیج فارس بیش از هر زمان دیگری مهم است. با داشتن منافع مشترک دفاعی و امنیتی، کار مشترک ما برای ثبات منطقه‌ای و جهانی بسیار حیاتی است».

پایگاه دریایی الدقم در فاصله ۵۰۰ کیلومتری تنگه راهبردی هرمز قرار دارد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها