پي بي اس؛ ​از مشکل واکسیناسیون در مناطق کم درآمد آمریکا خبرداد

چهارشنبه 3 آذر 1400 - 16:57

واکسیناسیون مناطق کم درآمد و جوامع اقلیت به چالشی جدی همزمان با اوج گرفتن موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، تبدیل شده است.

العالم - امریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی پی بی اس، از زمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز تزریق واکسن فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال صادر کرده است، بیش از دو میلیون کودک در آمریکا واکسن زده اند. مقامات بهداشت عمومی بر اهمیت فراهم کردن امکان دسترسی به واکسن در مناطق کم درآمد و اقلیت‌ها که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده اند، تاکید کرده اند.
خبرنگار پی بی اس در گزارشی از مِریوِیل، از مناطقِ فینیکس، آریزونا در این باره گفت: در این محله که محل زندگی خانواده‌های لاتین تبار با درآمد کم تا متوسط است، خانواده‌های زیادی عزیزانشان را از دست داده اند.
جینی پِرل استارکس، رئیس «تساوی، تنوع، و تعامل» مرکز درمانی ماونتِن پارک گفت: اینجا جامعه پویایی است و در عین حال افراد زیادی در اینجا هستند که نیاز‌های زیادی دارند. مراکز درمانی زیاد دیگری اینجا وجود ندارد. اینجا فقر زیادی هست و افراد بسیار زیادی هستند که چند شغل دارند. همچنین خانواده‌های زیادی اینجا هستند که در آن‌ها چند نسل با هم زندگی می‌کنند.
در مقطعی از تابستان ۲۰۲۰ آریزونا بیشترین شمار موارد ابتلا به کرونا در کشور را داشت و به ویژه منطقه مِریوِیل آسیب شدیدی دید. هم اکنون مسئولان بهداشت عمومی از احتمال این نگرانند که همان موانع فراگیری که منجر به آن وضعیت شد والدین را از تزریق واکسن به کودکانشان بازدارد.
یکی از ساکنان به نام رِی دیکسون که راننده کامیون است گفت: حدود ساعت سه صبح سر کار می‌روم و حدود دو و نیم، سه به خانه برمی گردم.
واکسن زدن برای دیکسون که ساعات کاری مشخصی دارد و مسئولیت سرپرستی از چند نوه را دارد، در اولویت نیست.
بنا بر اعلام بنیاد کایزر فَمیلی، در حالی که بیش از نیمی از ساکنان سفیدپوست آریزونا واکسن زده اند، تنها بیش از یک سوم لاتین تبار‌های آاین ایالت دست کم یک دوز واکسن را تزریق کرده اند.
آرتمیزا کاسترو، از ساکنان مریویل که پنج فرزند دارد، قصد دارد به پسر پنج ساله اش واکسن بزند، اما همسرش با زدن واکسن به شدت مخالف است.

خبرگزاری صدا وسیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها