پس از عملیات استشهادی در قدس؛ اشغالگران به دنبال پیروزی های خیالی

پس از عملیات استشهادی در قدس؛ اشغالگران به دنبال پیروزی های خیالی
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 11:24

طی ساعت های گذشته رژیم صهیونیستی از بازداشت گسترده شهروندان در کرانه باختری خبر داده است.

العالم - تحلیل روز

دستگاه های امنیتی این رژیم هم اعلام کرده است که شمار زیادی از اعضای حماس را که برای اجزای عملیات نظامی در کرانه باختری برنامه ریزی کرده بودند، بازداشت کرد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که جنبش حماس قصد دارد کرانه باختری را هم تبدیل به میدان نبرد جدیدی علیه این رژیم - آنهم در زمانی که مذاکرات برای آرام کردن اوضاع در غزه در جریان است - کند. این رژیم صالح العاروری، رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از اطرافیان او از جمله عبد الحکیم الحنینی، موسی دودین و زاهر جبارین، از فرماندهان نظامی حماس را – که در خارج به سر می برند – متهم کرده است.

این افراد همیشه حتی زمانی که در زندان بودند، العاروری را رها نکردند؛ نکته عجیب اینجاست که آنها اسم ماهر عبید، از رهبران سیاسی حماس را هم در فهرست خود قرار داده اند.

به هر حال همه آنها از نمایندگان دفتر سیاسی حماس در کرانه باختری هستند و رژیم صهیونیستی با متهم کردن آنها می کوشد بر شکست امنیتی سنگین خود در ماجرای شهید فادی ابو شخیدم – که دست به عملیات شجاعانه در باب السلسله در قدس اشغالی زد - سرپوش بگذارد.

دوایر اطلاعاتی و امنیتی رژیم اشغالگر به چند دلیل این عملیات را بسیار حساس توصیف کرده اند از جمله اینکه عامل این عملیات از شهروندان قدس بوده و به همه جا دسترسی داشته است حتی توانسته به تل‌آویو هم سفر کند.

دوم اینکه او از اعضای جنبش حماس و برای دوایر امنیتی این رژیم شناخته شده بود و سوم اینکه او در پوشش یک فرد مذهبی یهودی به راحتی با سلاح وارد منطقه قدیمی قدس شده است آنهم در شرایطی که این منطقه تحت حفاظت شدید امنیتی بوده است.

چیزی که اوضاع را برای این رژیم وخیم تر می کند این است که حماس مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و آن را عملیاتی مهم دانسته است که ثابت می کند کرانه باختری و قدس به خاطر اقدامات افراطی رژیم اشغالگر، آماده انفجار هستند.

نکته قابل توجه در اینجا، زمانبندی اعلام بازداشت گروهی از اعضای حماس – که سرگرم برنامه ریزی برای حمله به اهداف اسرائیلی بودند – و نیز اعلام اسامی رهبران حماس در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی است.

اکنون پس وقوع این عملیات، دستگاه اطلاعاتی و تجسسی رژیم اشغالگر به دنبال یک پیروزی هر چند خیالی است تا بتواند جامعه رژیم صهیونیستی را که دچار شوک شده امیدوار کند.

بنیامین نتانیاهو که همیشه علیه این دولت دست به تحریک زده است اکنون آن را متهم به سهل انگاری در قبال حماس کرده است لذا دولت و دستگاه های امنیتی این رژیم چاره ای جز راه انداختن چنین نمایشی ندارند. این نمایش قبل از هر چیز بیانگر اختلال در سیستم امنیتی این رژیم است که نمی تواند یک فلسطینی را از اجرای تصمیمی که تنها چند ساعت یا چند روز قبل گرفته است بازدارد.

  • فارس الصرفندی

پربیننده ترین خبرها