حمایت رام‌الله با سرکوب مقاومت در جنین

حمایت رام‌الله با سرکوب مقاومت در جنین
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 12:29

در پی دیدارهای مقامات تشکیلات خودگردان و مقامات صهیونیستی، طرحی به منظور توقف روند به رو رشد مقاومت در «جنین» آماده شده و رئیس تشکیلات خودگرادان با این طرح موافقت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «الاخبار» به نقل از منابعی در تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت، «محمود عباس» با طرحی که از سوی دستگاه‌های امنیتی تشکیلات با نظارت «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی فتح پیشنهاد شده و هدف آن توقف روند به رو رشد مقاومت در «جنین» است موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات تشکیلات خودگردان دیدارهای فشرده‌ای با مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به منظور اتخاذ راه‌حلی برای وضعیت فعلی داشته‌اند بویژه پس از ماجرای «تونل آزادی» و فرار دو اسیر فلسطینی این عملیات به جنین و افزایش اقدامات مسلحانه در این منطقه.

الاخبار افزود، در این دیدارها اعتراض‌هایی به انجام عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین شد و اعلام شد، اینگونه اقدامات ممکن است به انفجار اوضاع در مناطق مختلف کرانه باختری یا درگیری نظامی در نوار غزه شود به همین دلیل این مأموریت به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شد؛ تشکیلاتی که در پی حضور تعداد زیادی از افراد مسلح وابسته به «القسام» در تشییع جنازه «وصفی قبها» از رهبران حماس در کرانه باختری، تجهیزات نظامی گسترده‌ای به جنین فرستاد.

در ابتدای نوامبر جاری «رونن بار» رئیس شاباک سفری محرمانه به رام‌الله داشت و طی آن با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد. در همین زمینه در بیستم ماه جاری میلادی نیروهای نظامی تشکیلات خودگردان برای اولین بار طی چند سال اخیر به صورت علنی وارد جنین شدند که طی آن درگیری‌هایی میان آنها و جوانان فلسطینی رخ داد. فلسطینی‌ها به خودروهای نظامی تشکیلات سنگ پراکنی کردند و در مقابل، نیروهای تشکیلات خودگردان نیز با گلوله جنگی و گاز اشک‌آور سعی کردند جوانان فلسطینی را متفرق کنند.

بر اساس گزارش الاخبار، دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بر ورودی‌های اردوگاه جنین نظارت می‌کنند و پیش‌‍بینی می‎شود عملیات مسلحانه برای بازداشت افراد مسلح، مصادره سلاح اعضای وابسته به مقاومت، بازگشت آرامش به جنین و جلوگیری از انجام عملیات علیه نظامیان صهیونیستی چند هفته ادامه پیدا کند.

در همین زمینه روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت، عملیاتی که در حال حاضر در جنین اجرا می‌شود یک سال و نیم پیش طراحی شده اما به دلیل شیوع کرونا اجرا نشده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها