حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن

حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به پایتخت یمن
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 13:23

بر اساس گزارش بسیاری از منابع، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن از جمله پایتخت این کشور را بمباران کردند.

العالم - یمن

منابع خبری بامداد پنجشنبه اعلام کردند که جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن از جمله پایتخت این کشور را بمباران کردند.

المسیره نوشت: جنگنده بمب افکن های ائتلاف متجاوز سعودی در سه نوبت منطقه «النهدین» واقع در جنوب «صنعاء» را بمباران کردند.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی سه بار شهرستان «الجوبه» دو بار شهرستان «صرواح» استان مأرب و نیز شهرستان «حرض» را بمباران کردند.

ائتلاف متجاوز عربی با اعلام این خبر مدعی شد، تدابیر پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از وقوع خسارت در میان غیر نظامیان اتخاذ کرده است.

ائتلاف همچنین مدعی شد، عملیات در صنعا متناسب با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

نیروهای ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 188 بار آتش بس در استان الحدیده را با حملات موشکی و توپخانه نقض کردند.

بیشتر بخوانید

واکنش انصارالله به ادعای ائتلاف سعودی درباره هدف قرار گرفتن انبار موشکی یمن در صنعاء

یمن|نقض گسترده آتش‌بس در الحدیده/ادعای ائتلاف سعودی درباره رهگیری یک پهپاد یمنی

ارتش عربستان روز چهارشنبه مناطقی از شهر صنعا مرکز یمن، از جمله مناطق مسکونی و واحدهای تولیدی را زیر بمباران های شدید هوایی قرار داد که در نتیجه آن جمعی از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها