ائتلاف دولت قانون: هیچ توجیهی برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد

ائتلاف دولت قانون: هیچ توجیهی برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد
پنج‌شنبه 4 آذر 1400 - 14:01

یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون با تاکید بر اینکه نظامیان آمریکایی باید در زمان مشخص شده خاک عراق را ترک کنند اعلام کرد که ماندن نیروهای واشنگتن در عراق هیچ توجیهی ندارد.

العالم - عراق

«محمد الصیهود» یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون در گفتگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد که خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور به واشنگتن مورد توافق قرار گرفت.

الصیهود در ادامه این گفتگو افزود، آمریکا در همه محافل خروج نظامیان خود از عراق را تا پایان سال جاری میلادی اعلام کرده است. اکنون تروریسم در عراق پایان یافته و همه امکانات لازم در اختیار نیروهای عراقی و حشد شعبی برای مقابله با خطرات وجود دارد، بنابراین حضور هر نوع نیروهای مسلح دیگر در داخل عراق بیهوده است.

وی با بیان این که نیروهای آمریکایی باید تصمیم خود برای خروج از عراق را تا پایان سال جاری میلادی گرفته و این کشور را ترک کنند گفت، هیچ توجیهی برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد.

فرماندهی عملیات مشترک در عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق مشخص است و تخلیه پایگاه های نظامی آمریکا و تحویل آنها به نیروهای عراقی در روزهای پایانی 2021 انجام خواهد شد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق در گفتگو با المعلومه تأکید کرد: موعد خروج نیروهای ائتلاف آمریکا براساس نتایج مذاکرات استراتژیک ثابت است و تغییری نکرده است. تعداد نیروهای رزمی باقی مانده بسیار کم هستند و در پایان سال میلادی جاری براساس توافق حاصل شده خارج خواهند شد.

سیاستمداران عراقی نیز بار دیگر تاکید کردند که اولویت کنونی بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق و اجرای توافق صورت گرفته با واشنگتن است.

«بیادر الموسوی» عضو جنبش حقوق عراق گفت: توافقی درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق در پایان سال جاری شده است و باید که اجرایی شود زیرا در غیر این صورت، نظامیان آمریکایی در اراضی عراق اشغالگر محسوب می‌شوند و این سبب خواهد شد که گروه‌های مقاومت وارد عمل شوند.

«حامد عباس» عضو ائتلاف فتح عراق هم گفت: آمریکا به دنبال مشروعیت بخشی به حضور نیروهایش در عراق است آن هم در زمانی که همه نگاه‌ها به پایان سال جاری میلادی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق است.

پربیننده ترین خبرها